Nekromanti Skamlös promotion; Den lycklige läraren

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
I förra veckan köpte jag äntligen domännamn och började blogga som Den lycklige läraren. Eller ja, bloggen heter så, jag gör det inte.

Tanken är nog framför allt att ha någonstans att prata om pedagogik, skolan, och så vidare - framför allt ur en entusiastisk, positiv och konstruktiv synvinkel. Jag gillar inte gnäll, och ska försöka avhålla mig från sånt. Däremot en hel del analyser och funderingar.

Vad det här har med spel att göra? Nästan ingenting. Utom att jag redan hunnit skriva två inlägg om varför jag gillar spel som pedagogik, då.

http://www.denlyckligelararen.se

Framför allt är bloggen riktad mot alla som är lärare, elever eller har intresse av just skolvärlden i stort. Jag ska försöka slita mig från programmeringsdidaktiken framöver och även skriva om annat. Men, kanske kanske kan även allmänt spelintresserade nördar få ut något av den =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Nytt inlägg uppe, om neutralitet i klassrummet. Inte så glad och upplyftande läsning kanske; ska försöka skriva om något gladare imorgon. Men det är ett ämne som engagerar mig =)
 
Top