Skador på autoner

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Hej, är det fler än mig som tycker att skadesystemet på autoner är lite väl förenklat?

De autoner som har 2 i strukt tål alltså bara två träffar, efter pansaravdraget. Vilket gör att de går sönder väldigt fort när rollpersonerna byter till AP-ammo. Faktiskt går det på en grisblinkning. Så efter lördagens spelmöte, då de (spelgruppen) skickade en bunt autoner till återvinningen, började jag fundera på det hela. Varför använda ett skadesystem för autoner och ett annat till cybernetiska lemmar?

På cyber- och biotech så avgör kvalitén hur tåliga de är, så jag funderar på att testa det för autoner också, på så sätt får de inget totalt kp, utan det går då att skjuta sönder armar och ben på dem. Självklart blir då en träff i huvudet betydligt mer intressant än att bara ta bort ett i strukt. En sån träff kan ju då sänka autonen helt, om kvalitetsslaget misslyckas.

Någon som har testat något liknande och vet hur det föll ut?

Jag ska testa det och se hur det fungerar, men i teorin så kommer de att behöva vapen av lite grövre kaliber för att kunna sänka dem och inte bara pistoler med AP-ammo, för det ger inga höga skadevärden och fungerar bara bra mot strukt-systemet. En auton av hög kvalité kommer att tåla betydligt mer och kräva mycket bly för att plocka ned.

Mvh, Tegman
 
Top