Nekromanti Skador i Eon.

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Är det nån som har nån bra modifikation på skadesystemet att dela med sig av? Eller några bra tips på hur man skulle kunna göra om det så att man tål att få en binderakhhammare i skallen?

Stridsreglerna i Eon är bra och realistiska men skadesystemet gör ju så att man tål så extremt mycket stryk innan man däckar. Ett ex en av mina RP´s en stor kraggbarbar drämde sin stridshammare i skallen på en mustig frakh tirak. Skadeffekten blev 24 det betyder tre skador. Men ingen av skadorna var dock tillräcklig allvarlig för att tiraken skulle däcka han åkte inte ens ner på marken.

Jag har egentligen inget emot att striderna blir långa och utdragna men min spelgrupp tenderar att bli utråkadade efter att slagits mot en grupp rövare i 30 min utan att nån blivit allvarligt skadad eller dödad.

Walk softly and carry a big stick.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"några bra tips på hur man skulle kunna göra om det så att man tål att få en binderakhhammare i skallen?"

Ehh, jag har väl aldrig hört på maggen!/images/icons/smile.gif
Det har jag då aldrig råkat ut för. Möjligtvis om man har hjälm och tur så klarar man sig.

/Sir Foilan - tips: lek att han inte klarar sig!


"A dark seed of evil is grown"
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tycker inte att systemet behöver ändras. Det är mycket väl tillräckligt dödligt. Ditt exempel måste vara speciellt, för i stort sett alla extraskador i huvudet är mycket farliga, om inte annat för att man får smärta.

/RipperDoc - Eon är mycket dödligt

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Skadesystemet fungerar alldeles utmärkt. Efter 3 extraskador i huvudet borde de flesta vara rätt groggy. Dock är det kanske inte så konstigt att en frakk-trukh med rimligtvis 20-22 i chockvärde tål mycket.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Något verkar vara lite sådär småfel, ja.

Mina spelares RPn brukar mystifikt nog alltid överleva saker som kroksablar i ansiktet och svärd i bröstet. Ännu mer mystifikt är att de brukar linda ett bandage runt pannan och vänta några dagar - sedan är skadan läkt och kvar finns ett vackert litet ärr.
Är det inte ganska stor chans att man faller död ner när en gigantisk Mûhadin får in en kanonträff i ansiktet på en med en kroksabel? I Eon verkar det inte vara så mycket att oroa sig över alls...

Dessutom så borde det väl vara lättare att få infektioner och sjukdomar av allt ondskefullt som händer en? Hygien och renlighet var ju inte riktigt lika bra som idag...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Är det inte ganska stor chans att man faller död ner när en gigantisk Mûhadin får in en kanonträff i ansiktet på en med en kroksabel? I Eon verkar det inte vara så mycket att oroa sig över alls...

Öh, jag tycker det är ganska mycket att oroa sig över, särskilt med amputationsrisken som följer. Förresten så tycker jag att man borde få lite extra skada även om huvudet bara nästan åker av.

Erik
__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
"...slagits mot en grupp rövare i 30 min utan att nån blivit allvarligt skadad eller dödad."

Hur lyckas du? Några sådana problem har inte jag, snarare tvärt om. Mina spelare blir ihjäl slagna av femtonåriga ungmöer med dolkar. Dödade av billaga lönnmördare med armborst eller av ett hugg i benet osv...

Eller är det så att varje runda tar jätte lång tid så att det tar en 30 min att avklara en runda? I så fall vet jag bot gå in på min hemsida (http://home.swipnet.se/cirkle) tidigast den 21/8 då har jag säkert hunnit uppdatera den med den nya layouten osv...

//Jonas

http/home.swipnet.se/cirkle
 
Top