Nekromanti Skadetabbelerna...

G

Guest

Guest
Har ni lagt märke till att n2 sade tabeller är fel??? vid skadeverkan på 30-39 så förlorar man vid träff i ansiktet typ... 1,999999999 traumapoäng... jag orkar inte skriva vad man förlorar i alla andra del områden men man förlorar skada i alla fall... detta pga. av att neogames skulle förenkla skadetabbelen... nej tackar vet jag den gammala skadetabbelen(till eon) där man räknade med skador(det är den som ställer till det för neogames när de skulle göra listan...)

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Njae.. Att räkna på de gamla eon tabellerna är ingen höjdare..
Men att låta datorn läsa av de tabellerna är trevligt =)

WHaLe
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"detta pga. av att neogames skulle förenkla skadetabbelen... nej tackar vet jag den gammala skadetabbelen(till eon) där man räknade med skador(det är den som ställer till det för neogames när de skulle göra listan...)"

Med tanke på att den "gamla" skadetabellen aldrig ens gällt för Neotech har jag lite svårt att förstå hur du kan anse att N2s tabeller ger "fel" resultat. Det har aldrig funnits någon "gammal" skadetabell i N2 som "förenklats". Vad man däremot har gjort är att flytta över ett skadesystem från Krigarens Väg (som iofs är en förenkling av Eons gamla tabell) till N2 och anpassat detta till N2. Således finns det ingen "gammal" tabell i N2 att jämföra med, och därför kan den "nya" tabellen inte heller ha "fel".

Skillnader mellan Krigarens Vägs tabeller och grundreglerna i Eon beror på avrundningsfel (samt när det gäller lungor, även ett tryckfel). Skillnader mellan N2s tabeller och Krigarens Väg beror på att N2s tabeller är anpassade till N2s miljö - till exempel är det ont om krutvapen i Eon, så därför finns ingen tabell för det i Krigarens Väg. Så eventuella skillnader bör inte betraktas som fel, de bör snarare betraktas som naturliga skillnader i de båda spelens miljö.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Blödning vid krosskada?

Behöver jag säga mer än så?
Varför får man blödning av att till exempel bli slagen av en påk i ryggen? *har editerat det själv lite redan, men ändå...*


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Jo jag vet... men jag räknade på det gamla systemet för eon man gör väl inte mindre i skada i framtiden, eller??? och jag antog att den var konventerad från krigarens väg... och det var just de där avrundnings fel jag ville peka på... Ifall man inte hade räknat in skadorna i extra skadorna hade det problemet aldrig uppstått... men man får väl offra lite för ett snabbare skadesystem...

Mvh Ezzy –”Praeterea censeo Carthaginem esse delendam”
 
G

Guest

Guest
Jorå det e jätte kul! speciellt nu när man vet att man gör mer skada på det sättet...

Mvh Ezzy –”Praeterea censeo Carthaginem esse delendam”
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"men jag räknade på det gamla systemet för eon man gör väl inte mindre i skada i framtiden, eller???"

Nej, men skadekategorierna är inte samma som i Eon. I N2 har vi kategorierna Projektil, Kross och Hugg. Den senare motsvarar Eons kategori Hugg och Stick. Av de tre kategorierna är alltså endast en gemensam med Eon. Övriga är annorlunda för N2.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Visst men hugg stämmer i alla fall bra överens med hugg från eon(det var den jag räknade på) och man gjorde mindre skada i n2... min teori håller... dessutom tror jag att det är fel i krigarens väg oxå(har den inte här) i fall man inte har skrivit att man ger X,6666666 trauma när man gjorde en skadeverkan på 30-39 i hugg mot en motståndare med ett skadeintervall på 10(dvs. detsamma som en människa) enligt mig så borde neogames behållit skadorna så att man fick räkna ut hur mycket man gjorde i skada utan extraskadorna, fast med extra skadorna uträknade, det hade gått ganska snabbt(bara aningen saktare ifall man kan gånger tabellen) och man hade fortfarande gjort lika mycket i skada som man gjorde med det gamla systemet...

Mvh Ezzy –”Praeterea censeo Carthaginem esse delendam”
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Visst men hugg stämmer i alla fall bra överens med hugg från eon(det var den jag räknade på) och man gjorde mindre skada i n2... min teori håller... dessutom tror jag att det är fel i krigarens väg oxå(har den inte här) i fall man inte har skrivit att man ger X,6666666 trauma när man gjorde en skadeverkan på 30-39 i hugg mot en motståndare med ett skadeintervall på 10(dvs. detsamma som en människa) enligt mig så borde neogames behållit skadorna så att man fick räkna ut hur mycket man gjorde i skada utan extraskadorna, fast med extra skadorna uträknade, det hade gått ganska snabbt(bara aningen saktare ifall man kan gånger tabellen) och man hade fortfarande gjort lika mycket i skada som man gjorde med det gamla systemet..."

När svenska ungdomar inte ens verkar lära sig meningsbyggnad, interpunktion eller versaler i text, hur faen förväntar du dig att de ska orka lära sig gångertabellen? /images/icons/wink.gif

Men allvarligt, multiplikation är jobbigt. Bra mycket jobbigare än addition. Kan man slippa multiplikationen så går det så mycket fortare att jag faktiskt köper avrundningsfelen för att få den hastighetsökningen.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
G

Guest

Guest
När svenska ungdomar inte ens verkar lära sig meningsbyggnad, interpunktion eller versaler i text, hur faen förväntar du dig att de ska orka lära sig gångertabellen?

Ja... Får se nu... Man lär väl sig först ABC sedan kommer addition och subtraktion efter det får man väl traggla multiplikation eller? Menings uppbyggnad kommer långt senare? Och sedan har vi det med att mattematik är så mycket roligare än svenska!

Men allvarligt, multiplikation är jobbigt. Bra mycket jobbigare än addition. Kan man slippa multiplikationen så går det så mycket fortare att jag faktiskt köper avrundningsfelen för att få den hastighetsökningen.

Har du kollat vad det rör sig om för multiplikation? Det rör sig inte om några jätte svåra multiplikationer... Ett exempel om man gör två extra skador(eller tre skador) så använder man treans gånger tabell. Det är väl inte så svårt eller?

Mvh Ezzy -"praeterea censeo Carthaginem esse delendam"


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ezzy on 2000-07-23 11:33.</EM></FONT></P>
 

radrat

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
105
Location
Stockholm
Re: Blödning vid krosskada?

Har du någon gång prövat att krasha rejält med en cykel? Inte orsakar väl asfalt hugg eller stickskada, men det blöder ändå på en hel del.
 
Top