Nekromanti Skadesystem för androider

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Androider och hur dessa ska skadas har bollats lite granna fram och tillbaka här på forumet. Jag vill dock inte minnas att jag hittills har sett ett system som jag känner mig helt nöjd med och därför så bestämde jag mig för att slänga ihop ett eget system.

Systemet är uppbyggt som så att androider inte slår några chockslag. Alltså kan man inte döda en android genom att skjuta sönder båda armarna och benen på den. Visserligen blir den tämligen hjälplös utan armar och ben, men den kommer fortfarande vara "vid medvetande". Däremot, slår man ut den kroppsdelen där t.ex. huvuddatorn eller kraftförsörjningen sitter, då kommer androiden att slockna.

Dessutom stöder systemet att måtta och träffa känsliga punkter på androider. Om man exempelvis är medveten om att en viss led i knäet är känsligt konstruerad eller vart en viktig strömkabel finns i kroppen. På så vis kan man göra ett svårare attack och göra mer skada. Men det kräver att man faktiskt vet vart man ska fokusera sin attack.

Det här är ganska hastigt ihopskrivet idag, så systemet skulle kunna vara mer genomtänkt. De som har förslag att komma med är hemskt välkomna att ge dom :gremsmile:


/Naug
 
G

Guest

Guest
Nice :gremsmile:, under lovet får jag se om det fungerar med mitt system för ström förlust, som delvis fungerar som blödning.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Whoops [ant]

Nej, det är bara jag som är lite för pilsk på det där med klippa och klistra. Men det är dock lätt ordnat. Tack för påpekandet.


/Naug
 
Top