Nekromanti Skadeökning

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
Jag och min spelgrupp funderar på att öka alla skador i Eon med Ob1T6 för att få det mer realistiskt.
En dolk tar 1T6 och med grunskada 2T6-2T6+2. detta ger skada mellan 7-10 och ger därför ofta ingen skada.
De e ganska orealistiskt att en dolk på 30 cm inte gör mer skada en detta för skulle jag sticka nån med en dolk skulle han absolut inte vara kapabel att fortsätta slåss med samma glöd.

Det samma gäller vid slagsmål, en valig vanar tar ob1T6 i kross detta gör att han behöver slå en jädra massa slag innan offret dör om de ens gör det innan han svimmar eller stupar av trötthet. Skulle de ta 2T6 skulle de kunna bli en extra skada vid ett normalt slag och ett kraftig skulle ofta leda till en utslagen tand eller liknande.
Som slagsmål fungerar nu så går de nästan inte att slå ner en motståndare vilket är mycket orealistiskt för ett "verkligt" slag eller spark är ganska förödande på människo kroppen.

Vad tycker ni?
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Strid i Eon är redan väldigt dödligt. Genom att öka all skadeverkan med 1t6 så kommer kraggsvärd och dylikt göra enorma mängder skada (ok, de gör de redan men ännu mer).

Så jag hade nog låtit det vara, du gör som du vill. Speltesta det några ggr innan du bestämmer dig. Om det går bra så kan du väl posta det här igen?

/Marcus
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
Jag tycker det verkar vara en jätte bra ide att höja skadorna. och ett kraggsvärd skulle inte vara överdrivet om det tog Ob6T6:or.
 

DeathJester

Veteran
Joined
25 Dec 2004
Messages
62
Du måste räkna med Kraftfulla Anfall också. Med ett sådant så gör faktiskt en dolk 3T6 och oftast allvarliga skador. Som blir dödliga i många fall.

Det finns flera dokumenterade fall på människor som blivit knivhuggna 10-tal gånger och överlevt.

Det är mao tillräckligt dödligt redan.

Sedan är det en sak till. Om du knivhugger/sparkar/slår någon som är försvarslös så kan du ta livet av dem/slå perfekta slag hela tiden, och därmed skada riktigt mycket.

Så nej, det vore inte mer realistiskt att höja skadorna, i min åsikt.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Jag tycker inte att det behövs. Om vi föreställer oss ett modernt knivslagsmål så tror jag att båda stridande kommer få ett flertal mindre skador som förvisso gör ont och blöder lite men inte är verkligt farliga innan någon får in en mer kraftfull träff som kan ge livshotande skador.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
I händerna på en kraggbarbar så gör det redan ob7t6 (nästan åtminstone, med grundskada). Det är en herrans massa skada, för att inte tala om alla tärningar som man måste rulla.
ob8t6. Det är så mycket som det gör i skada om det svingas av en stor och smidig kraggbarbar.

Men jag ska inte utala mig mer innan idén speltestats.

/Marcus
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Tycker snarare att man tar för mycket stryk i vanliga slagsmål. Hänt många gånger att någon bara dör av knytnävar.

Kraftfulla stick med en kniv gör vanligtvis 1 extraskada. Om du träffar bröstkorgen så är han död i väldigt många fall.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Det samma gäller vid slagsmål, en valig vanar tar ob1T6 i kross detta gör att han behöver slå en jädra massa slag innan offret dör
Och hur ofta slår man ihjäl någon i ett slagsmål...
 
Top