Nekromanti Ska vi ta tag i det här nu, eller?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Tja ba!

Jag kommer snart stå utan jobb och jag behöver något att göra under mellandagarna och att uppdatera mina php och xml-kunskaper genom att arbeta med ett projekt.. Jag kan kika lite närmare på vad vi behöver för att kunna göra en sökbar databas.. Det var ett tag sedan som jag höll på med sådant..

Dante, du hade ju tänkt att ha hand om databasandet.. Hur långt har du kommit, vad har du använt för verktyg och hur har du lagt upp det? Vi behöver göra någon sorts struktur för 1) sidan och 2) databasen, så att en icke insatt kan gå in och med lätthet förstå hur vi har byggt upp allting..

Strukturen för sidan är rätt viktigt, så att vi programmerare kan gå igenom och blaja lite om hur vi ska lösa allting.. Själva utseendet är inte så viktigt, då designern kan gå in och placera ut de saker som är tänka att finnas och sedan binder helt enkelt vi programmerare kommandon till de objekt som ska vara klickbara..

/Han som ska gå på lunch nu
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Nä …

Just nu jobbar jag med att strukturera om Rollspel.nu.

Tanken är att Rollspelsmuseet ska integreras helt och fullt med Rollspel.nu, så innan jag vet riktigt hur Rollspel.nu kommer att funka vet jag heller inte hur museet blir.

Men förslag och ideer är förstås alltid välkomna – allt för att få till det så bra som möjligt.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Nä …

Nya rollspel.nu kommer ha funktionalitet för att lösa hela museum-biten redan i grunden, integrerat med resten av systemet.

Däremot dröjer det innan det blir klart, då det är en hel del jobb och jag är en hel del ensam om att fixa det. Många av sakerna som behöver göras är dock separata delar som utan problem kan göras av andra, och jag skulle väldigt mycket uppskatta utvecklingshjälp.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Re: Nä …

Jag har som sagt antagligen tid över, så jag kan kanske bistå lite? Vad är det för kunskaper som behövs?

/Han som antagligen måste uppdatera sina kunskaper rätt rejält
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Jahaja, även jag är tillbaks nu för att kolla läget. Numera har jag inte lika mycket tid över men jag hjälper gärna till när det gäller klient-sidans kodning ((x)html, css, dom/ecma/javascript). Anledningen till att jag kollade till forumet nu var egentligen för att samla ihop allting vi diskuterat förut och börja ta tag i det själv då jag har hittat den perfekta utvecklingsplattformen för det hela (http://www.rubyonrails.com/), men om ni ska slå ihop det med WRNU så är det nog inte mycket jag kan hjälpa till med. Speciellt om designen ska slås ihop med WRNU (som skulle behöva kodas om egentligen, men den fungerar och jag kan tänka mig att det är ett enormt jobb att göra om allting) =)

God Jul på er.
 
Top