Nekromanti Skötsel av förläning/stort område

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag minns när jag fick Riddaren-boken till Eon första gången, och spenderade lång lång tid med att skapa diverse förläningar, bygga upp och sköta - och kamma hem vinsten.

Sedan dess har förläningar i olika former varit ständigt närvarande i mina kampanjer (well - i en av spelgrupperna iaf).

Men jag skulle vilja veta om det finns andra rollspel än Eon som har liknande tilläggsböcker som behandlar storskalig skötsel av ett område. Fantasy som modernt som historiskt.

Tack tack, Erik
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag vet att Ars Magica fokuserar väldigt mycket på att bygga upp en "bas" för rollpersonerna och deras närmsta grupp. Däremot vet jag inte hur mycket av ren förläning det blir av det.

Förutom den ganska odetaljerade insikten tänkte jag mest tillägga att jag själv är otroligt förtjust i Riddaren också, men är nyfiken på om det finns någon som gjort förändringar/förbättringar av de förläningsregler som finns där. De är ju trots allt ganska buggiga, menar jag :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Game of thrones rpg:et har sådant som en del av huvud boken. Birthright till 2ed d&d handlar om att spela adelsmän som styr länder så det har ett system också.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
HarnWorld. Alla världsböcker är fyllda med fakta om inkomster och exakt storlek på varenda liten åkerplätt. Lite osäker på hur mycket fakta det finns för att "bygga" en egen förläning dock.
 
Top