Nekromanti Sköldar & En annan fråga:

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
1: Är inte sköldar lite väl bra, jag menar, det är ju i princip omöjligt att misslyckas med en eller två parader per runda, såvida man itne har typ 8 i FV, är det meningen, eller är det något med sköldar som jag har missat.

2: Vad är nackdelen med att göra ett instinktivt försvar med en sköld, istället för att jäkta, du får ju bara minus på den andra handlingen om du gör instinktivt.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
2: Vad är nackdelen med att göra ett instinktivt försvar med en sköld, istället för att jäkta, du får ju bara minus på den andra handlingen om du gör instinktivt.
Du förlorar automagiskt initiativet nästa runda.

/Joel
 

eoz

Veteran
Joined
28 Jul 2003
Messages
49
Location
Umeå
Okej... Vilket färdighetsvärde har ni som genomsnittt då? Jag har då för det mesta kring 10... Och ja, det kanske inte är så svårt att blockera, men prova slåss mot någon spm har ett träsvärd, när du har en sköld... Det är inte så himla svårt.. Dessutom så går träsköldar ganska lätt sönder, och om man springer omkring med en sån där jättesköld till plåtgrejj så kanske man inte blir så gracil.... Jag tycker att de är ganska verkliga!
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Snabba anfall

Om du får snabba anfall emot dig så blir det svårt att blockera (ännu svårare att göra motanfall). Och gör du inte motanfall så får du svårare med att återvinna initiativet.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Har inte den allmäna åsikten varit att det är för bra att undvika? :gremtongue:

För att svara på frågan, nej, de är inte för bra.
Som de andra påpekat så är det inga problem så länge du bara försvarar dig, men du vinner inga strider på enbart försvar.
 
Top