Nekromanti [Skåne] Tjej söker rollspelsgrupp med tjejer.

Sagovandrare

Veteran
Joined
30 Mar 2014
Messages
4
[FONT=Times New Roman, serif]Hej,[/FONT]



[FONT=Times New Roman, serif]Som titeln beskriver söker jag en bordsrollspelsgrupp med enbart tjejer. Mitt syfte är inte att vara sexistisk. Det är bara så att jag spelat så mycket med killar nu att det hade varit roligt att spela med en tjej-grupp som variation.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Då jag är 29 vill jag spela med er som är minst 20+. Jag bor i Malmö men kan tänka mig att resa för att spela inom Skåne. Det gör inget om ni är nybörjare eller om du som läser detta inte har en grupp men också letar, vi kan sätta ihop något tillsammans.

Jag har spelat mycket olika rollspel genom åren, det jag tyckt varit roligast har varit systemlösa hemmasnickerier, CoC 20-tal, Kult, friform fantasy och Exalted. Jag kan tänka mig att spela lite vad som, men helst inte DnD, Mutant eller Vampire. Den typ av rollspel jag uppskattar fokuserar på en bra berättelse, gåtlösning, karaktärsspel och kreativitet, har en gnutta humor och stämning. Med detta sagt är jag absolut inte elitist, jag är i slutändan en avspänd tedrickande vätte som bäst trivs med en filt över axlarna lyssnande till sagor med andra vättar. Om det krävs av mig kan jag anstränga mig till att vara uppfinningsrik beroende på graden av tein/koffein jag konsumerat.

Övrigt som kan hjälpa dig få en snabb bild av mig skulle kunna vara att: jag arbetar med djur, har ett stort intresse för religionshistoria, har pluggat kreativt skrivande de senaste tre åren, fortfarande spelar The Sims 3 i smyg och tycker att jazz och engelsmän är nästan lika underbart som vitt te med mullbär och papaya.

Jag vill också nämna att jag inte tror att alla personligheter passar att spela i samma grupp. Vissa passar man med, vissa inte. Det är ingen stor grej för mig. Så jag har absolut inget emot om du efter att ha träffat mig inte önskar spela ihop och jag förväntar mig att du inte heller tar illa vid om jag känner så. Det finns en grupp för alla, men alla passar inte ihop i samma grupp.[/FONT]




[FONT=Times New Roman, serif]Allt gott,[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]? Anna[/FONT]
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Lycka till Anna!

Jag skulle precis rekommendera dig att kontakta Elin, men hon var snabbare själv.
 

Sagovandrare

Veteran
Joined
30 Mar 2014
Messages
4
Tyvärr har jag inte möjlighet att ta mig till gothcon i år. Synd att man bara når dem genom fb :/
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Vet ej om mangakai fortfarande existerar i lund men dom hade massor av brädspel relaterande kvällar samt med båda könen.
 
Top