Nekromanti Skäggkonst!

PlusS

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
25
Location
Märsta, Stockholm, Sverige, Europa, Tellus
Hej där alla Dvärgfantaster!

Jag ska precis börja spela en Roghan, och enligt 'stenens söner' så har de olika klanerna olika stil på sina skägg och mustascher vilket jag tycker är helt underbart dvärgigt. (Däremot är teckningar i nämnda bok inte särskilt representativa i det sammanhanget, inget illa menat emot illustratörerna dock.)

Dock för mig som är väldigt bildorienterad, och som Roghanspelare är det väldigt lite för att inte säga inga, bilder på hur deras olika skäggprydnader och flätningar exempelvis kan se ut.

Finns det några officiella illustrationer som täcker detta?

Om inte... någon som lyckats hitta lämpliga inspirationsbilder och vill länka?

Tack på förhand mvh +
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Du skulle nog kunna hitta en del här, tyvärr har jag inte vidare ork att leta fram några specifika bilder just nu :gremtired:




/Poseur ger lite åtminstone
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Gör lite sökningar på vikinga skägg. Det är mycket därifrån som skägg smycken är tagna, gissar jag.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
PlusS said:
Är iaf färdig med teckningen av just min karaktär, ska bara lyckas låna scanner, och lista ut hur jag länkar uppslagen en bild, så kan jag lägga upp mitt exempel på Roghanskägg ^^
Ett tips på hur du kan dela med dig av bilden är via Dropbox.

När du väl skaffat ett konto och installerat programmet är det bara att lägga bilden/bilderna i Public-foldern sedan kan du enkelt länka till dem. Eller var du ute efter ett sätt att ladda upp den? Eller var du ute efter hur man sätter ihop två bilder till en?
 
Top