Nekromanti Sjukaste saker en spelare har gjort?

Jimmy_SL

Warrior
Joined
21 Dec 2002
Messages
243
Location
Dalarna; Säter
Sånna här trådar är så roliga, hoppas många delar med sig, jag sitter på mkt kul. Fåse om jag kommer på något nu.. Hmm..

Jo, vi har ju en klassiker, som brukar upprepa sig med Ironi. Ett gäng spelare hade hyrt en alv, som också va en spelare, som skulle visa vägen genom Sunari, stämmningen var mörk, mystisk... När alven ska säga ngt i tsil med "Det finns saker i skogen du inte kan föreställa dig med din vildaste fantasi" Frasen blir istället "Du vet, det finns saker där du inte ens trodde fanns där"

Lite kul :gremtongue:

Sedan ahr vi her Valiant, som ständigt raggade på värdshusen efter en brud... detta trökade ut alla, men han sa hela tiden "Vaddå, men spelare vill ju ha lite glädje" Så jag lät honommöta en kvinna, och de samtalade och så vidare... När han plötsligt säger "Ska vi gå hem till mig och leka i sänghalmen" Vi fatatde alla attd e va de här han väntade på och hans eviga raggande varje kväll hade fått oss att ledssna, så jags varade "Ni går hem, knullar, så nästa dag!" Haha, hans min, och när jags edan förklarade för honom att om han fått för sig att jag skulle förklara sexakten grundligt hade han helt fel... haha.


Eller när tjuven står med kniv och försöker fiffla upp fängelselåset när vakten kommer och öppnar =P

Hehe, sen har vi en annan klockren... Är det Kyrotropiska kongelat som börjar ryka om de komemr vatten på dem? Tror det är det... Ben och Hird va två ynglingar som va lärlingar hos en magiker, magikern ahde ett ärende i staden, de skulle städa och hugga ved medans han va borta, sagt och gjort.. När de va helt svettiga och slut bestämde de sig för att titta i magikerns lådor... sagt och gjrot, de hittar kongelatet och tittar storögt på det... de hör trollkarlen kommer. Stress utbryter... Jag säger "Ben, en svettdroppe letar sig ner för din panna, och faller mot kongelatet!" Han är helt stressad och hysterisk ochs kriker "Fan, jag torkar, fan springer slänger, letar efter en duk!! Fan jag jag, fan jag slickar bort det!!!"
Jag ler lite "Okey, du slickar bort det!"
"NEEEEJ!!!"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vad är det sjukaste som du som SL eller spelare varit med om?"

Chokladkaka med mexicanadippsås.

Jo, faktiskt - en av spelarna satte i sig denna underbara kombination under ett spelpass. Sammantaget kan reaktionen sammanfattas med "blä!"
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Säkerligen inte det allra sjukaste, men väl nåt sjukt:
En jordbest rev av syrrans rollpersons öra. Som väl var hade hon sällskap av en dvärg å en vildsint halvalv(människa med alvmorsa) som dräpte den `åt honom´. Dvärgen, mäster Turgin av Khirgor hus Mirun klan Zolod Guldfläta, blev slagen medvetslös och halvalven, Hodun får besten över sig och dråsade ned för ett 10 alnar högt stup. Jerras, RP:n, letade febrilt efter sitt öra, och när han hittade det ett glas senare stoppade han det i fickan!! Sen kunde han hjälpa de andra... :gremwink:

Senare i äventyret blev Jerras kär i ärkeskurken, en massiv kärring med 16 i Slagsmål, 3 i Heder och 17 i Aggression. Hon var dessutom nästan 6och en halv fot lång. Och rik som ett troll, handelshusägarinna som hon var. Hon hade Generositet 4 vill jag (inte) minnas. Och hon tog betalt för att stackars Jerras skulle få bli hennes livvakt.
Sen deltog han i ett myteri mot'na, för pengar... :gremsmirk:

-HjaLLe, minns så väl...
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ä man hungrig så ä man (fet OT)

En dag i skolan fick vi... äcklig ...öhmm,mat(?).
Jag å min kompis satt och geggade en bra stund...tillsist hade min kompis lyckats skapa den makalösa kreationen brun tomatbit som blivit vit av salt, som blivit vit igen av socker, som blivit vit igen av fil, som blivit grön av nån knaskrydda. Sedan dränkte han den med soja och tillsist havregrynsgröt, orörd i nån timme.
"Vad får jag om jag äter den" undrade jag...
"Äran!" råmade min polare.
Och ja, jag åt den!!

Vid ett helt annat tillfälle, på ett regnigt lajv, satt vi en grupp vid elden en halv dag och lekte med en stekpanna...
Först hade nån stekt ägg i den, sen äpple med honung och sist men inte minst potatis, som bränt fast. Ingen hade orkat diska den och den stod alltjämt och puttrade: Vi hällde på en mängd mysko saker...lite gräs, lite jord, ca en halv liter aska, gammalt grötdiskarvatten, lite mer aska...gammalt lökskal, sönderkokta nypon...lite mer aska...
SEN!! ...dippade vi med potatisskal! Vidrigt var det...men, som sagt, ä man hungrig så ä man...

/Hjalle (det som inte dödar härdar) :gremcrazy:
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Tja, ni bad om det:
Jag hade en thalaskisk lönnmördare som jag slumpade fram karaktärsdragen på.
Resultat; Heder 5, Amor 11, Agg 17
När han var ute på ett uppdrag råkade målet vara en hyggligt snygg kvinna. Jag slog ett par slag; fummlade med hedern, perfekt amor, lyckat aggressionsslag.

Det sluttade med att karaktären våldtog kvinnan med kniven.
Till och med jag mår illa när jag tänker på hur det måste ha varit, speciellt eftersom karaktären hade förgiftat henne med ett paralyserande gift.
Det klassarr jag som det sjukate vi har gjort under ett möte.
 

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Okej, Det här var första gången som jag spelade rollspel :gremcrazy:


Det är kväll och jag har inte råd att köpa mat.......Och man vill ju inte gå och lägga sig hungrig eller hur :gremtongue:

Så min gubbe vid namn "Nofux" går på en promnad till stallet. Där inne står en massa hästar jag tar en ponny och skär av den halsen, och släpar sedan hem den till ett hus som våran grupp hade fått, kanske inte så diskret men det gick.

När jag kommer hem sover de andra en alv, människa, dvärg mm. jag tar och skär av huvudet på ponnyn och sätter det i fönstret :gremcrazy: och fortsätter att fixa min mat. Efter en stund hör jag ett vrål och in i köket kommer dvärgen jag fattar snabbt vad det är jag har gjort och springer ut ur huset med dvärgen efter mig! Jag springer till stallet för att gömma mig. Jag hinner precis gömma mig i höet innan dvägen kommer in...
Dvärgen får syn på mig och kastar ett eldklot på mig så att höet börjar brinna! Jag slår ett slag för att rulla ut ur det brinnande höet men...... Fummel! JAg lyckas ta mig ur höet men rullar in i en ny hög som börjar brinna! och i den dör min första RP :gremfrown: Efter det kommer det in en massa vakter som tror att dvärgen är en mordbrännare och sticker ner honom och där får han se ljuset....................

Där mitt i det brinnande stallet ligger min första RP......... :gremtongue:

Det är nog starten till min tjuvaktiga karriär :gremelak:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Det definitivt mest korkade, dummaste och fulaste en spelare (min syrra för att vara exakt) gjort var att döda den andra rollpersonen i gruppen. Jag var sur i en vecka efteråt (sen mosade jag henne i nåt kortspel och det gick över :gremsmile:)...
Det var första gången jag spelledde, första gången syrran rollspelade och första gången den andra spelaren rollspelade.
På grund av detta var det den sista. Ibland blir det så fel!
(särskilt när syrrans RP har Heder 7 och är lönnmördare.)

-Hjalle, inte för inte som jag är D-E-S-P-E-R-A-T efter spelare...och spelledare (är helst spelare numera)
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Jag tror säkerligen att många resor värre episoder har inträffat, men en som rotat sig fast alldeles särskilt inträffade då vi alla var relativt nya Eon-entusiaster och spelade en eftermiddag.
Det hela började som att vi av någon anledning förirrade oss in i Sunariskogen där vi turligt nog fann ett smärre Kiriya-samhälle och när vi fått att äta och dricka blev vi förfrågade om vi ville ta oss ann ett uppdrag som visade sig vara att dräpa ett troll i några angränsande trakter som förstört och plundrat i kringgränsande byar.
Givetvis blev svaret ett Ja och vi gav oss av på morgonkvisten... och det är då det hela börjar.
Vi konstaterar kvickt att vi är alltför dåligt rustade och oerfarna för att smeka/banka detta troll till döds... och det är då vår medspelare tar fram 70kg kyckling med curry och en tunn kvasr...
Planen var den att vi skulle lämna denna hög med föda utanför trollets grotta och dränka det hela i ölet... och mycket riktigt funkade detta och trollet däckade efter ett tag, och då smet vi snabbt fram och penetrerade skallen från öra till öra med ett spjut... enkelt!

- Faktum är att det var någon fnurra vi fått för oss, men att det hela funkade var riktigt osaligt otroligt!
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
I Stormbringer:
En spelares rollperson spelar en kallhjärtad melniboné som ska förhöra en spion för att få reda på vart den fientliga flottan har sin bas. Då spionen svär och spottar på honom, tar han fram sin minst sagt vassa dolk, och skalar mannens övre skalle från skin, likt en apelsin i långa hela och sammanhängande strimlor, in på bara benet.

I WFRP:
Spelarnas rollpersoner har under en längre tid försökt komma åt en adelsman som _de_ vet att denne är att kaosdyrkande avskum, men vilken har alldeles för mycket inflytande och för mycket anseende för att stadens vakter ens ska lyssna på rollpersonerna. Så till slut blir de desperata att komma åt denne adelsman, innan han genomför en otäck ritual involverande människooffer och framkallandet av en demon. En av rollpersonerna, en ficktjuv, offrar sig därför, och lyckas ta sig in på adelsmannens herrgård. Här gömmer han sig i hålet till adelsmannens privata holk (torrdass alltså), och väntar (ungefär lite mer än 1 1/2 dag) innan rätt adelsmannen visar sig, för att dolka honom med en förgiftad dolk....
Det blev ett fasligt liv då adelsmannen i extrem smärta, förvåning och raseri lyckas ta sig ut från holken, ropa på sina vakter, vilka sedan tar hand om tjuven som avlider med ett svärd i magen. Ett par dagar senare avlider adelsmannen av förgiftning och infektion......

Edit: Obs! ni frågade om det sjukaste, inte det mest komiska. Vilket verkar vara det som övriga personer här tolkat "sjukt" som.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Heemmm, en av de sjukare saker som jag har gjort är nog:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] när vi spealde Oraklets 4 ögon-serien så sitter vi på värdshuset där man ska få ett medelande av en hackspett. Sagt & gjort, hackspetten börjar att hacka in sitt medelande på dörren, varav det blir lite oväsen.. Min dvärg, som var lite kinkig den dagen, blir synnerligen irriterad av oväsendet & går helt sonika ut & tar ihjäl hackspetten. Som tur är så var den NÄSTAN klar... =) </font></td></tr></table>

En anann kul grej, som inte är direkt spoiler, är när en av mina karaktärer får slut på sköldar& pengar.. På natten går han helt sonika ut & plockar skölden som hänger som en "reklam-sklöd" till en vapensmed..

/ Johan K, som fortfarande har roligt åt de här minnena !
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Skjut du bara, jag tar inte illa upp

Det här utspelade sig för rätt många år sedan, fem kanske, och jag var inte så gammal. Det är däremot rätt sjukt.

Spelet var Västmark, fast i modern tappning, det vill säga vi använde oss av Västmarks regler och sket i resten (och något ljushuvud konverterade "god bågskytt" till "god bögskytt"). Nåja, i kampanjen var alla karaktärer på något sätt anslutna till en framgångsrik affärsman, eller snarare sonen till en framgångsrik affärsman och som lämnat snusikgt mycket till sin son. Vi skulle resa till Israel för en semester, men det bliev inte riktigt som det var tänkt. Planet blev kapat och vi kunde inte göra så mycket eftersom de använde sig av sömngas. Min karaktär var väldigt klent byggd och jag spenderade resten av scenen hängande över axeln på en annan karaktär.

Vi blir inlåsta i lastutrymmet och planet mellanlandar på lite olika ställen. Till slut bestämmer vi oss för att vi ska försöka ta oss ut. Vi lyckas bryta upp en låda, som lämpligen inehöll våra grejer (inklusive vapen) och vi tar oss upp i planet utan problem. Väl uppe finner vi oss omringade av kanske 20 pers med automatkarbiner och deras ledare är en fet man i vit kostym. Det uppstår lite tumult, men inga skott avfyras. Det slutar med att en av våra siktar på den fete mannen och alla andra siktar på rollpersonen.

De försöker få oss att göra något vi inte vill, minns inte vad det var. Här kommer en ungefärlig version av meningsutbytet:

RP: Men inser ni då inte att det är jag som bestämmer här, jag kan skjuta dig utan att du kan göra något åt det. Du har själv sagt att ni inte kan döda mig för ni behöver mig.
SL med silkesröst: Skjut du bara, jag tar inte illa upp.
RP: Jasså? (Han skjuter ett skott en bra bid bredvid mannen, som fortsätter att le).
SL, fortfarande med silkesröst: Du missade, bättre lycka nästa gång.

Samtalet fortsatte ett tag och jag (som fortfarande var medvetslös) var helt inställd på att knäppa killen, men eftersom det var uppenbart att spelledaren var trött/missat något/saknade sunt förnuft, lät vi bli och lyckades istället ta oss bort från planet.

Förklaring? Ingen alls. Vi skylle det hela på en något trött SL. Övriga spelet var grisodling och stenseriöst och just det här biten var bara så sjukt det kan bli i den situationen.
 

Härolden

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
237
Location
Göteborg
Mer skoj från Oraklets 4 ögon (lätt spoilervarning, men förhoppningsvis inte så farligt):

Spelarna hade hittat var ett av oraklen höll hus, men var lite tveksamma till det moraliska i att ta med sig honom eftersom han verkade ha det bra där han var. Men i alla fall bestämde de sig för att skicka in en RP att locka med honom ut, en gycklare med en rätt pragmatisk inställning till livet. På vägen dit hittar han en av prästerna som skyddar oraklet som ligger och sussar i sängen. För att få lite info håller han en dolk mot prästens strupe och väcker honom. Sen händer det:

Prästen: Vem är du?
Gycklaren: (i ett anfall av ärlighet) Jag är den onde!
Prästen: ALARM!

Varpå gycklaren rycker till i förskräckelsen, och sen blev det väldigt kladdigt...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag syndade med två donuts på vägen hem från ICA Supermarket idag."

Jag hoppas att du har en bra förklaring till baguetten hemma i brödlådan. :gremmad:
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Alla har väl drakpansar.......?
Från den gyllene powergam-eran.
Upplägg: Utanför ingången till Drakens grotta, tre fullkomligt tokmaxade veteraner (drakpansar, magiska svärd, skyddsformler, mörkersyn etc... ad nauseum), spelade av jagsjälv, Anders och Dimi och en nygjord (men med kraftiga bonusar för att vara rolig att spela) rp, spelad av Tobias.

SL: Ni går in i grottan?
Spelarna: Vänta, vi måste lägga lite besvärjelser först.
* Tärningsrull och besvärjelsekastande med för höga effektgrader*
Spelarna: Ok, nu kör vi.
SL: Ni avancerar försiktigt genom grottans svavelstinkande väggar och anlöper ett mindre rum, då plötsligt en fet eldkvast slår emot er.... Alla har väl drakpansar.....?
Jag: Självklart
Anders: Yes
Dimi: Jo
Tobias: Eh... Nej

Rätt rollperson, fel spel.
Upplägg: En stund in i den dåvarande Rolemasterkampanjen. Spelet har hittintils varit utan tärningsrull.

SL: ... då plötsligt en man rusar ut ur skogen i er riktning vilt svingande en stor träklubba.
Spelarna: Vi drar vapen.
SL: Oförskräckt springer han rakt emot er och ... vi är i närstrid. Slå initiativ.
* Hysteriskt tärningsrullande*
Anders: VA? Slår vi T100 för initiativ?
SL: Ja, självklart
Anders: Ok.
* Spelarna smattrar fram sina resultat, Anders börjar*
Anders: Jag hugger!
*Tar tag i en T20 och rullar en 1:a*
Anders: Perfekt träff, nu djävlar...
SL: *Sockersöt stämma* Anders.... Får jag se på ditt rollformulär?

Den gode Anders har alltså spelat i över tre timmar med fel rollperson.


Rätt rollperson, fel ras
Upplägg: Vi gör rollpersoner till Rolemaster (MERP).

SL: Hur går det? Några frågor?
Jag: Bra, nej.
Dimi: Bra, nej.
Anders: Bra, nej.

*En timme senare*
SL: Hur går det?
Jag: Klar *Sträcker över rollformuläret*
SL: Människa, ranger, läderpansar, longbow... ser bra ut.
Dimi: Klar *Sträcker över formuläret*
SL: Dvärg, fighter, ringbrynja, bredyxa... ser bra ut.
Anders: Klar *Sträcker över formuläret*
SL: Noldor, fighter, helrustning, morgonstjärna, metallsköld?
*Ritch!* (Ja, så kan det låta när ett dubbelsidigt rollformulär slits i bitar.
SL: Anders... jag tror att vi måste snacka lite...
 

Ziaxool

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
137
Location
Kolmården
Vi spelade Western, jag och en kompis hade rånat min brors och hans kompis karaktärer när de sov. För att göra saken lite roligare tog vi till fånge en mexikanare som vi anklagade för att ha utfört rånet. Vi trode ju att de andra två skulle misshandla honom lite smått och att vi sedan skulle kunna fortsätta spela som om inget hade hänt. Vi hade fel.
Det började med att de i tio minuter bråkade om vad de skulle göra med den stackars mannen, och till slut enade de sig om att ta alla hans kläder. Sedan eldade de upp ALLT hår på hela hans kropp. Sedan skar de av honom penisen (som min brorsa sedan använde som knölpåk att banka på honom med) och grävde ner honom i marken så att bara huvudet stack upp. Sedan åkte de in i staden och "avslöjade" att han hade begått en massor av oupklarade brott så hela stadens befolkning kom och lynchade honom. Sedan urinerade min bror på honom varpå han daskade honom ett tag med hans avkapade penis, varpå han återigen grävde ner honom och red iväg.
Sjukt.

/Ziaxool - som inte anade konsekvenserna av att anklage en mexikanare
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gaaa...

Vad gäller spoilers brukar det vara bra att skriva vad den handlar om så man slipper läsa spoilern för att veta om man ville läsa det eller inte.
Eppp, det där har ju ju mer än väl rätt i...
Får skylla på tillfällig sinnesförvrring & tänka på det nästa gång.... :gremblush: :gremblush: :gremblush:
 
Top