Nekromanti Sjuka spel

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Hur tänker ni när ni gör sjuka rollspel? Vad prioriteras, regler, värld, skumma skämt i texten elelr att det är roligt att spela (något som iofs beror på de tidigare nämnda)?

/Gollum - stolt skapare av Mega Chicken

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
*hehe*
Det har du rätt i, minns ett jevfliegt sjukt äventyr till MERP... *blir nostalgisk och försvinner bort i ett litet moln av rök*

/Gollum - som har en kompis som stavar sitt namn med snabel-a

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Sjuka spel kan innebära många saker... Jag håller ju på med ett spel som inspirerats av elric och liknande... Det tycker jag är helsjukt!

Det jag prioriterar, om jag nu ska svara på din fråga, är världen och reglerna... ;)

//Dream.
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Vid sjuka spel, måste jag säga att jag tycker att världen är den viktiga. Skämt i text kan var lite svårt att överföra till spelarna så det tycker jag inte är särskilt viktiga. Regler är inte lika viktigt som i "seriösa" rollspel då man antagligen mest spelar sjuka rollspel för att ha roligt och inte för att reglerna är realistiska/bra.

/Anders
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
<I>Hur tänker ni när ni gör sjuka rollspel? Vad prioriteras, regler, värld, skumma skämt i texten elelr att det är roligt att spela (något som iofs beror på de tidigare nämnda)?"</I>


Världen och regler. En sjuk värld med sjuka regler kan ju inte bli annat än sjukt, eller?

Jag minns en dag för något år sedan när jag skrev mitt sjuka spel Teaterkläder. Då skapade jag regler som jag aldrig sett någon annan stans och man kunde gjöra saker som man definitivt inte kunnat i tidigare rollspel tidigare. Mycket med hjälp av minst lika sjuka spelare som jag själv är. /images/icons/smile.gif

/Erik

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Måste säga att det är beskrivningen av sjukheterna i världen som prioriteras mest för min del och därefter kryddas ett enkelt regelsystem med lite bisarra saker och över alltihop slänger man ett gäng dåliga skämt och till sist rör man om.

För övrigt kommer en lite upphottad-pdf-version av ett rollspel snart.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag kan tänka mig att utforma spel som liknar paranioa. Det är ju helt klart ett förgrundsspel tycker jag. Sjukare än så kan det inte bli tycker. Annars s kan man ju alltid producera ett rollspel när man är på fyllan, då brukar man ju alltid komma på de mest sjuka saker. Eller hur....
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nä, det är ju klart. men det är vad man gör det till. Man kan ju ha kvar spelet till nästa fylla isåfall. Jag tror ändå att man kan få till de mest vansinniga saker när man är på fyllan.
 
Top