WRNU Självporträtt till jubileumsbokens tavelvägg

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,128
View attachment 18069
Folks profilbild passar väl strålande som illustrationer till detta vad gäller sammanhanget 👍
Kanske faller på upplösning/kvalité/upphovsrätt mm
Som @Dilandau påpekade saknar den här bilden namnskylt och ram, och den är nog tyvärr lite för dåligt upplöst också. Har du möjlighet att göra ett tappert försök att rita av bilden och lägga till just namnskylt och ram?
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
294
Location
Helsingborg
Mitt är också på gång...men om man inte skulle hinna skicka in det till idag den 9'e...har man fortfarande tid på sig att färdigställa porträttet?
 
Last edited:

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,128
Blev det klart?
Klart och klart … det är ju en smått filosofisk fråga. Jag började om. Testade tekniker. Först pastell, vilket spårade ur lite, men min fru tyckte den blev härlig ("lite Van Gogh"). Sedan testade jag en något försiktigare tusch-approach. Det blev inget fantastiskt av det heller. Eventuellt sätter jag mig i dag igen, eller så ger jag upp.
IMG_4320.jpegIMG_4323.jpeg
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,192
Klart och klart … det är ju en smått filosofisk fråga. Jag började om. Testade tekniker. Först pastell, vilket spårade ur lite, men min fru tyckte den blev härlig ("lite Van Gogh"). Sedan testade jag en något försiktigare tusch-approach. Det blev inget fantastiskt av det heller. Eventuellt sätter jag mig i dag igen, eller så ger jag upp.
Ser 100% klart ut för tryck, om du frågar mig!
 
Top