Nekromanti Sista skörden har bärgats...

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
...och drängarna vacklar hemåt framåtböjda likt troglodyter, ty arbetsbördan har varit lika outhärdlig som kylan. Det är inte att undra på. Faktum är att detta är den ojämförligen största uppdatering vi nånsin har genomfört - inget annat kommer ens i närheten. Men mödan har varit lönen värd, eller hur man nu borde säga det. Mer arbete innebär också mer material, som nu äntligen är i beskådningsbart skick.

stig på. Vapen, ångestflickor (hej, Ymir :gremsmile:), vapen, magi, stora vapen, vapenkonster och vapen... och mycket mer finns att hämta.

--Björn, träl
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Addendum/Korrigering

För de som kan räkna på fingrarna och har en osunt bra koll på Drunoks Drängar så är det faktiskt nio nya stridskonster, eftersom Szezianskt klingmästeri av någon outgrundlig anledning inte kom med förräns nu (den hade på något mystiskt sätt fallit bort när vi lade upp resten av Arvids material).

Även drängar gör misstag. Det är tur att husbonn inte är rädd för att ta till piskan.

/Joel
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Addendum/Korrigering

Tankarna kring automateld var ... trevliga. *notera*

Oj, Eon-forumet... eh.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Förbannade trähattar!

...jag heter Christoffer med två F. :gremgrin:

I övrigt en mycket trevlig uppdatering. Trots vad jag tycker om Eon. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så trevligt !!
Måste ju säga att eran sida är otroligt rolig at besöka, även om man inte lirar så mycket EON nu för tiden..
Hursomhellst, bra jobbat iaf ! :gremlaugh:

/ Johan K, som åxå tackar för att ha omnämts som motivationgivare... :gremwink:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag ska tracka er trots att ni är söta...

"Så stig på."

Den där länken var helt värdelös ("http:///"). :gremsmile:

Som "tur" är har ni totallt översvämmat era signaturer med den korrekta, så det är väl ok antar jag.

Nu till era ändringar:

"Sunaris Alvljus"

Svinbra. Perfekt att använda sig av ifall man vill sätta skön stämning på en av Sanaris städer.

"Hedaiel"

Jag vet inte om jag läst något av Foggmock tidigare. Kul att se att han också kan vara produktiv. Hedaiel är en skön karaktär, hon får ett högt betyg av mig.

"En neotechpryl, en artikel om automatvapen till neotech"

Eh... jag sparar eventuella kommentarer till ett annat forum.

"En genomgång av rymdvarelser inom SF författad av Simon H Johansen ('Peregrin Toker') översatt från engelskan"

Jag läste inte den här artikeln, men den såg ambitiös ut... :gremsmile:

Jag håller mig mest till det eon-relaterade på er sida, men det är bara bra att ni drängar samlar på er ambitiösa skribenter med lite mer breda teman.

"Jia Zheqin"

Historien är berättad episodiskt och är dialogdriven - vilket skiljer sig en del från vad jag läst av "den där" Ymir tidigare. Jag tycker inte texten riktigt når upp till hans vanliga nivå dock. Jag saknar lite intensitet i texten och dialogerna, mer skärpa i reaktionsbeskrivningarna samtidigt som personligheten beskrivs ytligare än vad Ymir skämt bort mig med.

Det är mycket möjligt att det är för att Ymir leker lite med nya berättartekniker, och det har jag full förståelse för. Den sitter inte riktigt än dock. Jag undrar också om Ymir lagt ner full energi på texten.

"Ett besvärjelsebibliotek till Eon"

Oh! Bravo! Den här gången kan jag magireglerna hyfsat också så jag kan nog ge en bättre bedömning än förra gången det var skördetid. Det är skönt att se några mäktiga och bombastiska formler, formler som egentligen inte är speciellt användbara osv. Det ger ett skönt perspektiv på magianvändandet och dess mer teatrala sida.

(Sista formelns vänstermarginal är indragen på ett sätt som ser ut som ett misstag...)

"En regelmoddning av konceptet 'sann magi' till Eon"

Jag hade svårt att följa med i texten och gav upp halvvägs, mest eftersom artikel kräver förkunskaper jag inte har. Jag har glömt allt jag kan tänkas ha läst om "sann magi". Jag tror väl artikeln är användbar för de mer magiinsatta dock, Eleas (?) artiklar brukar vara det.

"Lansreglerna har moddats"

Ni har verkat ha tagit bort ganska mycket, är det mer som ändrats?

"Vi har fått till fyra nya unika vapen"

När man som jag inte har explorerfönstret över hela skärmen har texten en tendens att inte ha någon vänstermarginal alls (pga bilderna antar jag), går det att åtgärda? Läsbarheten skulle öka något.

Nu väljer jag att kommentera de vapen jag inte tycker mig känna igen, och hoppas de är de nya. Jag tycker ni kan överväga att markera med datum då de är inlagda, eller helt enkelt markera de senaste som "NY!" eller nått.

Vharzcona - oj, snacka bra svärd. De blir så bra när man lägger så mycket kärlek i skapandet antar jag, men den där "Rikoz" måste vara en riktig kobold... :gremwink:

Nicoz Serinebåge - är den också ny? "Bågen är speciellt anpassad för Nicoz ansenliga draglängd och styrka, och räckvidden och genomslagskraften således större än normalt" - hrmm, se under Vharzcona... :gremtongue:

Zhat-kur-thorakh - oh, nu snackar vi vapen här! Jag undrade just när stridsgissel av sauranska mått skulle leta sig in i Mundana. Vansinniga häxmästare, vandöda och ett städ med kedja och pinne till - brutalare blir det inte.

Grangodíl - är det här en historialektion eller en presentation av vapnet? Bra är det i alla fall, och passningen till Kiraths Svarta Skog får min egen Umbtholonir något att göra under sina årtusenden av leda. Det uppskattas. Av både honom och mig. Ni slår nya rekord i episka vapen också, även fast vapnet i sig inte är jättemäktigt.

Car'deyas vosia'ye - är det här också nytt? I så fall är jag uppe i fem vapen nu, så antagligen har ni räknat fel i nyhetsnotisen, eller så har jag här lyckats få med ett äldre också (lutar åt det senare). Ett kort lyfalisvärd? Ok, koolt.

Xiâ-il do'zani - sex vapen. Jag ser att ni har börjat med längre beskrivningar/berättelser av/om vapnen. Kamorfer är koola, så det är ok.

"Fyra nya vanliga vapen"

Ok, nu är jag trött på att kommentera enskilda vapen. Kan bara säga att jag tycker det är bra att ni tagit tag i kamorfisk vapenkultur. :gremsmile:

"Citat"

Det här är varför ni är så söta. Tror jag.

"Åtta nya stridskonster"

Läggavnuva! Asså, jag pallar inte... helt ärligt asså.

"Tre nya tekniker, fem böcker till vårt bibliotek (som var äckligt välskrivna av Hjalmar "Hjalle" Dunås), en myskoxe som ej kan förnekas, en totaländring av reglerna för Blind Mästare till Buffy - rollspelet så att de går i linje med Angel-rollspelet, fyra nya magiska effekter, och en del annat som jag glömt."

Stånk och stön! Hur många timmar tror ni egentligen att jag är beredd att lägga på det här? Nä, om ni är snälla kommenterar jag resten på måndag. Ge mig nu en kram.

--Björn, Umbtholonir hälsar!
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Alvljus uppå himmeln

Texten om alvljusen gillade jag skarpt - härligt stämningsskapande för de alviska skogarna. Om ni inte har något emot det så hade jag gärna sett det som något nytt att ta med i Alver 2.0?

Sebastian - som lät sig inspireras
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Alvljus uppå himmeln

Jo, alvljusen var härliga... Men jag misstänker, bästa drängar, att de inte stavas med två v... :gremsmirk:

-Hjalle, konstaterar...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Alvljus uppå himmeln

"Jo, alvljusen var härliga... Men jag misstänker, bästa drängar, att de inte stavas med två v..."

*groan* Jo, jag vet... fruktansvärt pinsamma missar man begår på småtimmarna. Som webdräng har jag nu vigt en natt till åt att korrigera alla fel jag kan hitta (många!).

Vill också passa på att berömma Hjalles insats i biblioteket. Riktigt välskrivna och roliga böcker.

--Björn
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Alvljus uppå himmeln

"Texten om alvljusen gillade jag skarpt - härligt stämningsskapande för de alviska skogarna. Om ni inte har något emot det så hade jag gärna sett det som något nytt att ta med i Alver 2.0?"

Tackar, tackar... och visst, såhär preliminärt är det okej med mig (även om jag bara beskrev ett fenomen som dykt upp i Ymis kampanj, så jag vete katten vems alster artikeln egentligen räknas som. :gremsmile: )

--Björn, ljushuvud
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

"Den där länken var helt värdelös ("http:///"). "

Dagnabbit! Där får jag för att jag satt uppe så länge. :gremsmile:

"Svinbra. Perfekt att använda sig av ifall man vill sätta skön stämning på en av Sanaris städer."

*rodna* 'ank you...

"Oh! Bravo! Den här gången kan jag magireglerna hyfsat också så jag kan nog ge en bättre bedömning än förra gången det var skördetid. Det är skönt att se några mäktiga och bombastiska formler, formler som egentligen inte är speciellt användbara osv. Det ger ett skönt perspektiv på magianvändandet och dess mer teatrala sida.

(Sista formelns vänstermarginal är indragen på ett sätt som ser ut som ett misstag...)"


You asketh, I giveth, så att säga. Utan din intresseanmälan innan hade artikeln definitivt inte kommit till. Men som det var nu inspirerades jag något ofantligt. Så det är ditt fel alltihop. :p

Marginalen ska jag ta ett snack med.

"Jag hade svårt att följa med i texten och gav upp halvvägs, mest eftersom artikel kräver förkunskaper jag inte har. Jag har glömt allt jag kan tänkas ha läst om "sann magi". Jag tror väl artikeln är användbar för de mer magiinsatta dock, Eleas (?) artiklar brukar vara det."

Tja, artikeln var Pendragons idé (handlade om att boffra till... ehum, bredda hans karaktärs repertoar :gremwink:), men han hävdar bestämt att jag gjort hälften, så det måste nog vara så. Stycket om sann magi är rätt litet egentligen, en enkel regel som dock skapade några frågetecken. Man kunde liksom inte få ett svar på vad som hände om man slutade vara "sann" magiker (man blev plötsligt sämre, men varför?).

"Ni har verkat ha tagit bort ganska mycket, är det mer som ändrats?"

Jag har för mig att Pendragon velat lite grann och slutligen fastställt att våra regler blev lite för onödiga på vissa ställen. Vi skalade följdaktligen bort en del av överskottet. Märk väl att jag inte kan svära på att det stämmer helt - jag var rätt trött när vi gjorde ändringarna. :gremsmile:

"När man som jag inte har explorerfönstret över hela skärmen har texten en tendens att inte ha någon vänstermarginal alls (pga bilderna antar jag), går det att åtgärda? Läsbarheten skulle öka något."

Jag tror att det har att göra med att du använder Internet Explorer. Den webläsaren är notoriskt dålig på att följa etablerad webstandard, och skiter därför i marginalhänvisningar om det kommer stora bilder i vägen (som Shoni'meni'yse). Vi ska göra en total overhaul av sidan inom kort, då vi hoppas kunna flytta till egen server. Då kan vi kanske ta itu med detta problem, men det är inget jag kan lova. Om problemet är alltför irriterande funderar vi på att lägga in alternativa designer till sidan, så att man kan välja hur man ser den.

Nicoz serinebåge är inte ny, så vitt jag vet iaf. :gremsmile: Inte Varzcona heller. Annars allt bra.

"Stånk och stön! Hur många timmar tror ni egentligen att jag är beredd att lägga på det här? Nä, om ni är snälla kommenterar jag resten på måndag. Ge mig nu en kram."

Tja... hur många timmar tror du jag lade på det? :gremwink:

Men en kram kan du definitivt få. Kvalar den in som björnkram?

--Björn, kramar Björn
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Kul!

...att ni uppskattade dem! Visserligen ser jag juh inte vad så 'äckligt välskrivet', men... Trevligt att det var så. :gremsmile:

Vidare vill jag bara säga att den försupna drängen från Drunok blev påkommen innan jag kom ihåg att... Drunoks drängar var det visst jag skulle skicka det här till... :gremtongue:

Tack iallafall (och vassego) att böckerna föll er i smaken - ska jag vara ärlig föll de mig i smaken också... :gremwink:

-Hjalle, allt lite stolt. :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

Jag vet inte om jag läst något av Foggmock tidigare.

Det finns ett äventyr i Jorgesutmaningen, två noveller och tre recensioner att hitta här på forumet.

Utöver mina två'thalvt tusen inlägg då.

Kul att se att han också kan vara produktiv.

Ska det där vara någon slags diss? Men okej, jag är långt från produktiv.

Hedaiel är en skön karaktär, hon får ett högt betyg av mig.

I'm glad you liked it. Eh, her.

Foggmock - som såg detta inlägget för flera dagar sen men inte kunde drista sig till att svara förrens nu
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

"Det finns ett äventyr i Jorgesutmaningen, två noveller och tre recensioner att hitta här på forumet."

Jorges faller på att jag inte kan ett skit om DoD, novellerna kan jag nog tänka mig att läsa (men inte den här veckan!) och 1½ av rescensionerna har jag faktiskt redan läst... :gremsmile:

"Utöver mina två'thalvt tusen inlägg då."

Jasså dem... ja, de ger jag inte så mycket för... :gremtongue:

"Ska det där vara någon slags diss?"

Bingo.

"Men okej, jag är långt från produktiv."

Äsch, look who's talkin', liksom. Jag är inte speciellt produktiv själv...

"I'm glad you liked it. Eh, her."

Hehe, jo. Jag är glad att jag kunde göra dig glad, men idag ser inte vidare bra ut.

"Foggmock - som såg detta inlägget för flera dagar sen men inte kunde drista sig till att svara förrens nu"

Jag tycker det var ett rätt mesigt svar med tanke på den betänketid du tog dig... :gremsmirk:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

"You asketh, I giveth, så att säga. Utan din intresseanmälan innan hade artikeln definitivt inte kommit till. Men som det var nu inspirerades jag något ofantligt. Så det är ditt fel alltihop. :p"

Äh, jag vet inte. Jag svamlade mest då. Din inspiration vandrar märkliga vägar.

"Jag har för mig att Pendragon velat lite grann och slutligen fastställt att våra regler blev lite för onödiga på vissa ställen. Vi skalade följdaktligen bort en del av överskottet. Märk väl att jag inte kan svära på att det stämmer helt - jag var rätt trött när vi gjorde ändringarna."

En del? De där reglerna verkar ju ha gett sig på en bantning som kan mäta sig med Anna Nicole Smiths... :gremwink:

"Jag tror att det har att göra med att du använder Internet Explorer."

Jag tänker minsann inte byta... :gremtongue:

"Den webläsaren är notoriskt dålig på att följa etablerad webstandard, och skiter därför i marginalhänvisningar om det kommer stora bilder i vägen (som Shoni'meni'yse)."

Jag skulle vilja säga att IE både är extremt etablerad samt mer eller mindre definierar standard. Det är inte därför jag håller fast vid den dock, det är för att jag är lat.

"Nicoz serinebåge är inte ny, så vitt jag vet iaf. Inte Varzcona heller. Annars allt bra."

Se där. Undrade lite om jag missat en uppdatering, men enligt era gamla nyheter verkar jag inte gjort det. De kanske var så slätstrukna att jag glömde bort dem... :gremwink:

"Tja... hur många timmar tror du jag lade på det?"

Men... kunde du inte tänkt på mig lite också? :gremfrown:

"Men en kram kan du definitivt få. Kvalar den in som björnkram?"

Oja!

--Björn, kramar Björn
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

Jorges faller på att jag inte kan ett skit om DoD

Bra det, det är inget under av bra fantasi och inspiration direkt.

novellerna kan jag nog tänka mig att läsa

En liten disclaimer bara, Skogens väktare skrev jag när jag fortfarande gick på högstadiet och jag var dessutom hårt begränsad av vissa premisser för hur man fick skapa, men jag envisades med att sätta det i en fantasymiljö och fick iallafall MVG.

Hehe, jo. Jag är glad att jag kunde göra dig glad, men idag ser inte vidare bra ut.

Attans.

Jag tycker det var ett rätt mesigt svar med tanke på den betänketid du tog dig...

Tillåt mig citera dig själv, look who's talkin' . Mitt svar på ditt svar kom snabbare än ditt svar på mitt svar. För att inte tala om det HÄR svaret.

Foggmock - lägger ner
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Jag ska tracka er trots att ni är söta...

En del? De där reglerna verkar ju ha gett sig på en bantning som kan mäta sig med Anna Nicole Smiths...
Naeh... det enda som ändrats, eller som ska ha ändrats är att jag slutgiltigen bestämde mig för att färdigheten Lans var värd att behålla ändå, plus att vi uppdaterade sidhänvisningarna till att innefatta Eon 3 och inte bara Eon 2.

Jag kan inte se något som saknas i artikeln, men jag har också för mig att den var större förr. Skumt. Antagligen bara jag som minns fel.

I övrigt ska alla sidhänvisningar till Eon 2 nu ha kompletterats med hänvisningar till Eon 3. Har vi missat nåt så yla till.

/Joel
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
OT: Webstandard

"Jag skulle vilja säga att IE både är extremt etablerad samt mer eller mindre definierar standard. Det är inte därför jag håller fast vid den dock, det är för att jag är lat."

Nu är det iofs inte Microsoft som bestämmer webstandarden, utan W3C... hur mycket Gates än hade velat annorlunda.

--Björn - för att ni ville veta, innerst inne
 
Top