Nekromanti Sista försöket med Ragefire Chasm! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Detta är ett sista försök att köra igenom Ragefire Chasm tillsammans.

Torsdag 21 september 18.00 samlas vi i Orgrimmar, utanför portalen till RFC. Se till att ni tömt era väskor, så ni får plats med all härlig loot vi kommer att få. :gremsmirk:

Om det inte funkar denna gång kommer åtminstone jag att köra instansen med en PUG.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag kommer dit och hjälper till, så då är i alla fall vi två en grupp som klarar av instansen.

/Seinet Wintermute - Borde ägna sig åt jobbuppgifterna istället
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Ja jag är på med. Vi borde hinna klart till 19.30 hoppas jag då jag då måste vara med på annat ställe.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag slutar jobba 19.15

...så om ni inte är klara till dess kommer jag och hjälper till.

Sikta på Wailing caverns på en gång efter det? Jag är redan halvklar där nere så det inte behöver bli huggsexa på prylarna man ska samla.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Har eventuellt dykt upp en fika med en god vän ikväll, jag är alltså inte säker på ifall jag kan vara med och hjälpa till. Men någon annan som faktiskt behöver göra uppdrag där kan ju fylla min plats i sådana fall.

/Seinet Wintermute - Kan jag följa med dyker jag upp
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Obs! Ny tid …

Då G4il1 (skaffa ett vettigt användarnamn för bövelen!) inte ska raida med sin huvudguild ikväll, kan vi skjuta på RFC en timme, så att fler kan vara med.

Ny tid är alltså kl. 19 idag.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Det där var ju inte så tokigt! …

I går fick jag undanstökat alla quests i RFC och dessutom två (och tre fjärdedels) i WC.

Jag tycker det funkade bra att lira tillsammans (jag, G4il1 & Seinet i RFC och jag & Foggmock i WC) även om våra pick-up-kamrater var … lite under par.

Äh, de sög helt enkelt. Inte lirarn som hängde med i RFC – han kan ju inte rå för att vi andra råkade vara mycket högre level – men tomtarna i WC. De dog hela tiden! Jag fattar inte hur de bar sig åt.

Nå, jag är på det hela taget nöjd: Massor av klirr i kassan, massor av skillz i Guns (jag avfyrade över 900 skott bara i WC), och dessutom två levlar rikare.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Det där var ju inte så tokigt! …

De var ju SAN-lossande urusla. Faktum är att det blev BÄTTRE när den andra Huntern stack, det blev ett mindre ägg att oroa sig för.

Okej att man inte blir WoW-expert över en natt, men hur svårt kan det vara att följa enkla direktiv som "jag kommer vara designerad dragare" eller "loota inte när vi är i strid" eller "om jag är i en strid med låg hälsa, hela mig istället för att kasta dig huvudstupa in i samma strid".... :gremsmirk:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Re: Det där var ju inte så tokigt! …

Foggmock said:
Faktum är att det blev BÄTTRE när den andra Huntern stack […]
Ja, vad pysslade han med? Ofta stod hans pet utanför striden och gjorde ingenting. Dessutom tror jag inte att han använde sin bössa mer än nån enstaka gång. Har du koll på hur många gånger han dog? (Jag gav honom sju minor healing potions, men det hjälpte inte det minsta.)

Som jag förstår det är själva syftet med att vara hunter att tanka med petet och sen stå på betryggande avstånd och smiska in stings, arcane shots och concussive shots så mycket man bara orkar. Att ens pet dör gör liksom inte så mycket, det är ju bara att reviva efter striden.

Jag var bara nere under 300 health en enda gång (då när jag dog för att ni andra hade dött för att någon lyckats aggra samtliga monster i närheten).

Ergo: Jag rockar, pick up-groups suger (om man inte är de andra som hade turen att få äventyra med oss, såklart).

Men det var roligt att lira med andra Rollspel.nu:are, så jag hoppas verkligen att vi kan få ihop ett åtminstone medelstort gäng med någorlunda regelbundenhet. (Alla utom G4il1, Seinet, Foggmock och Grishnahk kan se detta som en uppmaning.)

Foggmock said:
[…] hur svårt kan det vara att följa enkla direktiv […]
Glöm inte: »Don’t ’need’ if you don’t need.«
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Det där var ju inte så tokigt! …

Har du koll på hur många gånger han dog?

Jag ressade säkert 10-12 gånger sammanlagt. Helt sanslöst. Sen hade han ju sin raptorjävel som följde efter flyende fiender hela tiden och aggrade massa monster...

Glöm inte: »Don’t ’need’ if you don’t need.«

Fast... allvarligt talat så hade båda snubbarna skit-gear. Så ett par av de där sakerna behövde de. Att jag ninjade lite shadowgems och sånt är försvarbart, mest för att det inte skulle gå till dem. :gremlaugh:
 
Top