Sista delen av Ärans väg

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Är du ironisk? Har svårt att begripa ironi över nätet.
Nej, nej, nej. Jag tycker meningen du citerade var ett bra belägg i sig och om vi då dessutom kan visa på att Undhagen sagt samma sak fler år senare till Orvar så tycker jag att vi ska lägga vår skepsis åt sidan. FilDr Skarpskytten i historia ger dig VG i källkritik. 🙂

Edit: inser att det där ”ju” var förrädiskt i sammanhanget, sorry. Jag försöker att varken vara ironisk eller sarkastisk på nätet. Och att inte svära.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Nej, nej, nej. Jag tycker meningen du citerade var ett bra belägg i sig och om vi då dessutom kan visa på att Undhagen sagt samma sak fler år senare till Orvar så tycker jag att vi ska lägga vår skepsis åt sidan. FilDr Skarpskytten i historia ger dig VG i källkritik. 🙂

Edit: inser att det där ”ju” var förrädiskt i sammanhanget, sorry. Jag försöker att varken vara ironisk eller sarkastisk på nätet. Och att inte svära.
Haha, kanon! Tackar och bockar :) Och ingen fara, det var jag som övertolkade :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag har hört rykten om att det pågår försök att få till något liknande som beskrivs i OP. Men det har än så länge inte gett några resultat.

OBS! Jag vet inget, jag är inte inblandad! Men rykten får jag höra ibland.

Hmmmm ... kanske jag helt enkelt får göra slag i sak och skriva min egen avslutning ... mina Drakar-äventyr är ju homager till Döda skogen ändå ...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag har hört rykten om att det pågår försök att få till något liknande som beskrivs i OP. Men det har än så länge inte gett några resultat.

OBS! Jag vet inget, jag är inte inblandad! Men rykten får jag höra ibland.

Hmmmm ... kanske jag helt enkelt får göra slag i sak och skriva min egen avslutning ... mina Drakar-äventyr är ju homager till Döda skogen ändå ...
Jag har hört att gänget bakom Kopparhavets hjältar dels är sköna att jobba med, dels gärna hade sett ett fett Seter-äventyr! :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag har hört att gänget bakom Kopparhavets hjältar dels är sköna att jobba med, dels gärna hade sett ett fett Seter-äventyr! :)
Det hade verkligen varit awsome!!! Och gänget bakom Kopparhavets Hjältar ÄR sköna att jobba med, talar av egen erfarenhet!! :)
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
En Ärans Väg-avslutning som är reimagined helt från grunden skulle kunna bli intressant och väldigt annorlunda - det som faktiskt sägs i Döda Skogen och Maktens Portar om vad som sker borta i Österlandet är ju skäligen fragmentariskt och vagt. Det skulle gå att bygga något som inte alls påminner särskilt mycket om Mörkrets Hjärta. Frågan är - vad skulle det bli istället?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
En Ärans Väg-avslutning som är reimagined helt från grunden skulle kunna bli intressant och väldigt annorlunda - det som faktiskt sägs i Döda Skogen och Maktens Portar om vad som sker borta i Österlandet är ju skäligen fragmentariskt och vagt. Det skulle gå att bygga något som inte alls påminner särskilt mycket om Mörkrets Hjärta. Frågan är - vad skulle det bli istället?
Givet att Döda skogen och Maktens portar bägge är byggda för öppet, spelardrivet utforskande är det vad jag hoppas på. (Att Mörkrets hjärta är megarälsat är ju så otroget ironiskt i ljuset av de två första äventyren. Äventyrsspel redaktion fick nog allt Dragonlance-sjukan c 1985).
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Gjordes det inte en ”Ärans Väg Redux” för några år sedan? Komplett med kartor och annat spännande.
Jag har för mig att jag har den utskriven någonstans.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Gjordes det inte en ”Ärans Väg Redux” för några år sedan? Komplett med kartor och annat spännande.
Jag har för mig att jag har den utskriven någonstans.

Jag hittade forumtråden där det pratas om men länkarna till pdf-erna funkade inte längre. Orkar du scanna och posta upp så är du en hjälte.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
Skulle gissa att man kan få tag på Ärans Väg Redux via erebaltor.se forumet, har för mig att jag sett författaren mycket där
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Skulle gissa att man kan få tag på Ärans Väg Redux via erebaltor.se forumet, har för mig att jag sett författaren mycket där
Är forumet fortfarande aktivt? Jag hittade den gamla forumtråden som sagt men med döda länkar till pdf-erna. Jag utgick från att det var övergivet sedan länge som typ alla forum utom det här och RPG. Net. :)
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
575
Location
Göborg
Jag har PDF:en för häftet längst upp till vänster i bilderna, okänt varifrån den är nedladdad. Den verkar bara vara text och bilder rakt av ifrån Sinakdus-artikeln, resten av materialet i Lightshys bilder är okända för mig.
 
Top