DoD Sirenens klagan kommer till Ereb Altor/DoD23

Min största "kritik" mot kampanjen var att vi inte hann stanna och kolla in alla coola ställen som hintades om. För mycket coolt och för lite tid (för vår grupp) :D
Det gjorde inte vi heller men vi hade redan en krönika på gång så jag fogade in Sirenens klagan som kampanj två i den egna krönikan och sedan har vi fortsatt använda material, både material rakt av och material till förändringar som sker under kampanjen Sirens klagan. På så vi hänger det kvar trådar av både världsmaterial och kampanj material i kampanjen efter som är en egen och en del av den egna ursprungliga kampanjen. "Överblivet material" och olika utfall från händelser i kampanjen har fortsatt spela roll, både för ytterligare äventyr eller rent rollspelande och utfyllnad av världen. Det fortsätter hända saker runt rollpersonerna de ibland kan relatera till. Spelledarpersoner som inte dog nollställs inte utan fortsätter agera, ibland med en relation (bättre eller sämre) till rollpersonerna och spelledarpersoner de bryr sig om. Mycket av materialet och utfallen av kampanjen i första gruppen kunde dessutom återanvändas när startade upp grupp två i samma inkarnation av Kopparhavet. I just vår Sirenens klagan överlevde admiral Xassar men med en mycket dålig relation till första rollperson gruppen. Dessa har dock funnit stöd hos Lejonorden som inte är på bästa fot med Xassar (kommer Felikiska edsförbundet ens hålla?). Andra rollpersonsgruppen har dock Xassar lyckats arbeta upp en neutral eller rent av positiv relation med.

För övrigt väldigt roligt när spelarna anklagar (med glimten i ögat) för att ha fel relation till Xassar. 😄 En spelare gör ett kanonjobb med att spela två olika Roller, en i vardera kampanjen/krönikan.

Vår grupp lyckades ghosta Xassar precis hela kampanjen (bland annat genom att byta skepp under resan), det var rätt roligt så här i efterhand när man förstått hur stor spelare han är.

Har bara hört gott om Sirenens Klagan så det blir autoback på den (även om DoD23-spelandet tyvärr gått i stå i övrigt för tillfället).
Har du inte mig säga något gott om den än så gör jag det nu. Intressant kampanj med världsmaterial och god potential till många tangenter att dra i väg på under och efter kampanj kärnan (och för all del att börja väva in och etablera redan innan man börjar med själva kampanjen.

Vår grupp lyckades ghosta Xassar precis hela kampanjen (bland annat genom att byta skepp under resan), det var rätt roligt så här i efterhand när man förstått hur stor spelare han är.
Vår grupp blev förledda av Xassar typ fram till slutet då de avslöjade hans avsikter och lyckades precis precis snuva honom på hans mål. De skapade en ärkerivalsituation av gudars nåde för det fortsatta spelet. Jag tror fortfarande att det enda som hindrar en av rollpersonerna att försöka ta livet av honom är att hon inser vad maktvakumet skulle kunna göra med Felikiska edsförbundet ch vad det skulle kunna öppna upp för Utus solriddarorden, Solkonungen Valt-Zorac och Tribunalen. Alla tre dessutom ärkefiender av blandade kulturella eller egenupplevda skäl.

Back