KH Sirenens klagan - Kampanjbok

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,884
Location
Ereb Altor
Även om vi stött på en olycklig försening så här på slutet, så har vi vår målsättning att skapa en långsiktig och aktiv spellinje inte påverkats. Parallellt med arbetet med grundboken så har vi arbetat på vår första kampanjbok - Sirenens klagan, och känner nu att det är dags att glänta på dörren och visa vad vi arbetat på. Boken är i det närmaste färdig och vi har spenderat många fantastiska kvällar med speltest! Så, utan vidare omsvep, presenterar vi SIRENENS KLAGAN!

--------------------

Amiral Xassár stod på förkastellet och lät Mästarvinden spela i kläderna. Däcket hävde sig under hans fötter medan galeasen Sångaren klöv vågorna så att skummet sprutade. Besättningen visste bättre än att störa honom i dessa stunder, men han kände deras blickar i ryggen och det irriterade honom. Horisonten var hans bästa vän när han grubblade. Nu var den ett mörkt bälte mellan stjärnhimlen och det svarta havet. Xassár slöt ögonen och rensade tankarna. Han tog fram sin astrolab och justerade den mellan händerna, innan han sakta öppnade ögonen mot himlavalvets konstellationer.

Gudinnan och jätten.

Xassár log. Där fanns inget utrymme för tolkning – ödet var satt, ödet var klart. Han återställde astrolaben, och lade det åt sidan.

- Nebu!

- Ja, amiral! Xassár hoppade nästan till. Vid gudarna den karln var tyst – hade han stått så nära hela tiden?

- Kurs ostnordost mot Sidon. Vi provianterar där, ingen frigång. Alla siktade fartyg rapporteras direkt. Vi söker en oflaggad feluck – ”Lotans bete”.

Den uppblåsta pashan må vara spritt språngande galen, men detta var på alla sätt värt en chansning. Bara guldet i sig var värt mödan, men om ens hälften om det han påstod om titanen stämde så stod hela Kopparhavets öde i vågskålen. Och när ödet talade till en måste man svara. Och idag talade ödet tydligt.

Nebu väntade som en ivrig jakthund på sina order.

-Verkställ!

-------------------

Sirenens klagan är en episk kampanj som för dig runt Kopparhavet på jakt efter sju sirener. Den innehåller:
  • Fem äventyr, vart och ett kopplat till en unik siren.
  • Fyra fullt uppbyggda äventyrsmiljöer - staden Baar, Dors damm utanför Grivela och två kvarter i det myllrande Krilloan. Dessa erbjuder stöd och krokar för att äventyra bortom kampanjen.
  • Regler för en nya rollpersonsalternativ, en ny magiskola och nya förmågor.
  • En länk till den kommande Kopparhavskrönikan. Kampanjen är dock i sig helt fristående.
97586276_1496571617182409_8488856372094435328_o.jpg97206400_1496572660515638_3774252019448020992_o.jpg97977182_1496571813849056_190246327995596800_o.jpg97933571_1496571707182400_6050654011395145728_o.jpg
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,721
Ser riktigt spännande ut! Fantastiskt fina kartor!!!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,246
Hur/när/var kan jag lägga vantarna på den då!?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,884
Location
Ereb Altor
Lemur;n348923 said:
Hur/när/var kan jag lägga vantarna på den då!?
Det kommer en KS strax efter släpp av grundboken. Inget är bestämt än, men vi vill ha ut den hyfsat snabbt så spelgrupper genast kan spela (efter att ha spelat äventyren i grundboken).
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Ser gärna en uppdatering av första posten, @Måns - då den tog stryk i migreringen. Nyfken värre på spelet sörrö.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
144
Jag hoppas ni har något för oss med små medel (eller snåla) i pdf-form. För då blir nog min grupp glad :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,321
Jag hoppas ni har något för oss med små medel (eller snåla) i pdf-form. För då blir nog min grupp glad :)
Vi har inte spikat formatet för Kickstartern till Sirenens Klagan, men så gjorde vi ju till grundspelet (Kopparhavets hjältar).
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Vi tittar på lite olika alternativ, inklusive vårkanten 2021, hoppas kunna gå ut mer formellt snart.

Manuset är ganska färdigt, så vi hoppas kunna vara ute med en beta ganska snabbt efter KS
Kommer det något annat material till KH innan dess?
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Vi tittar på lite olika alternativ, inklusive vårkanten 2021, hoppas kunna gå ut mer formellt snart.

Manuset är ganska färdigt, så vi hoppas kunna vara ute med en beta ganska snabbt efter KS
Är det "snart" nu? 😀🤪😬 Suktar efter mer material att bygga mina egna improvisationer på och för inspiration.

Jag vet, det är mycket annat i livet och världen generellt är knas just nu men jag är så nyfiken. Tvinga mig inte att skicka min illerfolkstjuv att hämta era hårddiskar 🐾🤪

För övrigt anser jag att emojistandarden ska ha en iller.
 
Top