KH Sirenen klagan på KS 24 Maj

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
Jag la ju till regelboken, kommer det att ingå en pdf av den också som det gör när man köper från eran shop?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Work-around för fraktkostnad

Tyvärr har vi fortfarande problem med dubblerade fraktkostnader. Om du har lagt till några fysiska add-ons kan det vara värt att dubbelkolla att du inte ombeds betala frakt flera gånger.

De goda nyheterna är att det verkar finnas en fungerande workaround - om du avbryter din pledge och lägger en ny pledge genom kickstarter-appen på mobiltelefon så skall detta fixa så att du bara betalar en gång.

Vi fortsätter samtidigt prata med Kickstarter.

Kommentera gärna nedan om hur det funkar!
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Kanske lite sent till denna Kickstarter, men kanske till nästa, jag tycker det hade varit roligt med nåt stretch goal som är kickstarter unikt på något sätt, tex tärningar med ett speciellt utseende, eller en spelledarskräm med unikt motiv som inte kommer säljas (dvs sälja en spelledarskräm med annat motiv om den säljs senare vilket den borde).
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Kanske lite sent till denna Kickstarter, men kanske till nästa, jag tycker det hade varit roligt med nåt stretch goal som är kickstarter unikt på något sätt, tex tärningar med ett speciellt utseende, eller en spelledarskräm med unikt motiv som inte kommer säljas (dvs sälja en spelledarskräm med annat motiv om den säljs senare vilket den borde).
Det är dessvärre svindyrt. Då får man nog typ ta 400-500 spänn bara för tärningarna/skärmen som addons. Och om då inte typ 100 pers väljer dem som addon, då går man rejält back.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Det är dessvärre svindyrt. Då får man nog typ ta 400-500 spänn bara för tärningarna/skärmen som addons. Och om då inte typ 100 pers väljer den som addon, då går man rejält back.
Ja, även om vi är glada amatörer så finns det gränser för vår ivriga naivitet :) Men visst hade det varit kul och vi bollar ofta siffror för at lista ut hur vi ska göra sånt vi vill, men inte har råd med :)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,814
Finns det något preliminärt datum då boken släpps? Läste tidigare i tråden att det skulle skrivas ut på KS. Det är säkert jag som är virrig, men hittar det inte någonstans?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,392
Det tyck ta
Kanske lite sent till denna Kickstarter, men kanske till nästa, jag tycker det hade varit roligt med nåt stretch goal som är kickstarter unikt på något sätt, tex tärningar med ett speciellt utseende, eller en spelledarskräm med unikt motiv som inte kommer säljas (dvs sälja en spelledarskräm med annat motiv om den säljs senare vilket den borde).
Vi har ju för den delen en hel del exklusivt material - lyxutgåvan av Sirenens klagan, kodexutgåvan av regelboken (som inte säljs i butik) och fartygspaket som är exklusiva för nivån Siren och Titan.
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Det tyck ta


Vi har ju för den delen en hel del exklusivt material - lyxutgåvan av Sirenens klagan, kodexutgåvan av regelboken (som inte säljs i butik) och fartygspaket som är exklusiva för nivån Siren och Titan.
Vet om dom, backade som Titan, backade även KH med en av dom högre tiersen (tror det var högsta, fick iaf 3 olika böcker). Det jag menade är nånting liknande som stretch goal, som tex Spelledarskärm med exklusiv "framsida" tex.
Spelledarskärm är nånting som hade varit väldigt trevligt om ni släpte på tal om det, över lag, inte nödvändigtvis som en del av detta.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Vet om dom, backade som Titan, backade även KH med en av dom högre tiersen (tror det var högsta, fick iaf 3 olika böcker). Det jag menade är nånting liknande som stretch goal, som tex Spelledarskärm med exklusiv "framsida" tex.
Spelledarskärm är nånting som hade varit väldigt trevligt om ni släpte på tal om det, över lag, inte nödvändigtvis som en del av detta.
Som @ceruleanfive säger är det vanskligt med den typen av löften. I värsta fall kanske det bara blir 5 pers som beställer SL-skärmen och då har man ett åtagande som äter upp all övrig vinst och lite till. Och så blir det tråkigt istället för kul. I en KS finns ju ett mål och det är vår budget. Vi vet att vi har råd med allt om vi fundas. En add-on ligger utanför detta. Så tyvärr är det inte möjligt för oss. Vi är för små och har för små volymer.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Vet om dom, backade som Titan, backade även KH med en av dom högre tiersen (tror det var högsta, fick iaf 3 olika böcker). Det jag menade är nånting liknande som stretch goal, som tex Spelledarskärm med exklusiv "framsida" tex.
Spelledarskärm är nånting som hade varit väldigt trevligt om ni släpte på tal om det, över lag, inte nödvändigtvis som en del av detta.
Att exempelvis trycka samma bok med olika omslag är avsevärt mindre svindyrt än att trycka helt unika produkter i liten upplaga. Jag tycker också att det är tufft med exklusiva grejer, jag försöker bara belysa varför det sällan är möjligt för ett svenskt rollspel. :)
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Som @ceruleanfive säger är det vanskligt med den typen av löften. I värsta fall kanske det bara blir 5 pers som beställer SL-skärmen och då har man ett åtagande som äter upp all övrig vinst och lite till. Och så blir det tråkigt istället för kul. I en KS finns ju ett mål och det är vår budget. Vi vet att vi har råd med allt om vi fundas. En add-on ligger utanför detta. Så tyvärr är det inte möjligt för oss. Vi är för små och har för små volymer.
Jag är ju av åsikten att det största problemet med kickstarters är alla add-ons. Plötsligt lovar spelskapare en massa saker de får svårt att hålla, och sedan försenas hela produkten. Jag väntar fortfarande på saker från Eon IV:s kickstarter. Jag tycker det är svinkött att ni inte väljer attt göra en massa stretchgoals som försenar det viktiga, dvs kampanjen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Jag väntar fortfarande på saker från Eon IV:s kickstarter. Jag tycker det är svinkött att ni inte väljer attt göra en massa stretchgoals som försenar det viktiga, dvs kampanjen.
Precis. Man ska ju också komma ihåg att gräsrotsfinansiering syftar ju till att just finansiera själva projektet - inte marknadsföra produkten, även om det också används för det.
 
Top