Nekromanti Sinkadus

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har en liten fundering om Sinkadus.
Vore det inte välldans trevligt om denna eminenta tidning skulle startas upp igen. Det är en av de bästa rollspelstidningar som jag har läst iaf.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Eftersom Sinkadus var Target Games tidning så har jag svårt att tro det. Men jag håller med dig, jag gillade verkligen Sinkadus när det begav sig.

Å andra sidan fyller Codex mer eller mindre samma syfte som Sinkadus gjorde.

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Då så kanske det är idé att starta en prenumation på iCODEX.
Man har ju i princip inget att förlora.


[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
I pappersform heter iofs tidningen Codex (utan i). Men det är petitesser jag bryr mig om när jag väntar på att min tvätt-tid skall börja (femton minuter kvar...).

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, bra att veta......./images/icons/wink.gif
Vet du om det är mycket om SW i denna tidning ??

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tror inte det har varit särskilt mycket om Star Wars. Möjligen kortspelet. Men man vet aldrig vad som kan dyka upp i kommande nummer. Varför inte önska efter sådant material i Codex-forumet?

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bra idé !!!
Skall göra detta !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Sinka jo det var en bra tidning EN gång i tiden.. /images/icons/cool.gif sen började de jävlas på 90 talet.. *suck* och *snyft* och Sinkadusen vart skräp
Tro mig jaghar läst alla sinkadus som kommit ut och jag äger varje avsnitt från Sinkadus 3 till 44 tror jag det var..
Och kvaliten i början var 100 grr bättre än de i slutet *suck* i vilket fall som helst så kan jag tippsa dig om Codex de är faktist bättre än vad Sinkadus var under sin glans period..

DÅ bedömer jag kvaltien och inteligensen på de artiklar och matrial som Codex har gett ut i jämförelse med de som Sinkadus gav ut under sin glansperiod... /images/icons/cool.gif Även om Berättelsen Ädelkamp var Ooootroligt bra....
Handlar om hur ärke Nektromantikern och drakmästare ( glömt hans namn men han finns med i Gigant som SLP ) besegrade en Urgammal drake i ärlig kamp.
Han lurade draken och lät sina förslavade odöda + okänt antal magiska blixtar misshandla draken till döds som en orm i en myrstack dog draken. Sen torterade nekromantikern drakens själ tills han hade avslöjat alla sina drakhemligheter.
Drakarna och han anser att den enda kampen som är ädel och ärlig är den mellan hjärnor Magikern lyckades att döda draken genom att överlista honom och det betyder att han vann striden en ärlig strid....... ( muskler kan vilken idiot som helst använda för att död )
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Även om Berättelsen Ädelkamp var Ooootroligt bra....
Handlar om hur ärke Nektromantikern och drakmästare ( glömt hans namn men han finns med i Gigant som SLP ) besegrade en Urgammal drake i ärlig kamp.</I>

Gadirm Glaurungsbane?
Från Sinkadus #7; av Dag Stålhandske.

Jag är normalt rätt nollad på Sinkadus-trivia, men bilden till just den var Håkan Jonssons (Gigant, Samuraj, senare delägare i Lancelot Games) första inhopp som rollspelstecknare. Han fick heta "Håkan Jansson" på redax-sidan...

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Gadirm var namnet cool och Good Nekromantiker *ler* tuff snubbe är herre över ett eget litet land där nästan allt jobb utförs av odöda skellet och folket fattiga och rika lever i välmående.. Fast vem vågar klaga när herren arme av odöda håller på att sätta potatis just utanför ens dörr och några mumier håller på att reparera ens brunn.. *hmm*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hmm, visst du kan ha rätt. Men de nummer som jag har läst av sinkadus rockar otroligt fett. Därmed inte sagt att Codex är mindre bra. För det är den inte. Har själv tänkt att börja prenumerera på denna tidning.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top