Sinkadus online?

Torbern Klason

Gammal rollspelsräv
Hallå alla goa rollspelare där ut
Jag undrar om det är någon i internetåldern som tagit och scannat in alla gamla sinkadus-tidningar som gavs ut?
Det vore roligt att bläddra igenom alla dessa gamla tidningar och läsa vad folk skrev och sa.
Så frågan är kort och gott: Finns det någon sida på nätet där jag kan hitta sinkadustidningarna online? Eller har något scannat in dem och vill dela med sig?

Sånt kan vi inte prata om här. Det är ju piratkopiering.

Och akta dig för Archive.org ifall någon skulle fått för sig att ladda upp dem där så du inte blir en industriförstörande rollspelspirat. Stötta din lokala rollspelsproducent!
Om någon av misstag hamnar på archive.org så sök absolut inte på ordet "Gothmog"!

okej. det här var de mest intressanta svaren jag någonsin fått :LOL::D:p
Wilpers svar fick mig att sitta och fundera en stund & fundera på vad archive.org är för hemsk sida... men så jag läste skarpskytten så fattade "aaaha, de svarar på min fråga" 😇
Tack allihopa för era avrådan jag ska NATURLIGTVIS inte besöka dessa olagliga och onda sidor som håller på med piratkopiering och annat otyg. Leve den svenska tryckfriheten och Error 404 information vill INTE vara fritt och för intet. 🙃

Archive.org är annars en av rätt få sidor på nätet som jag skickar pengar till lite då och då. Deras arbete med att bevara vårt digitala arv är verkligen beundrandsvärt. Det finns en del saker där som man kan ha åsikter om, helt klart, men jag vill verkligen inte kasta ut babyn med badvattnet när det kommer till Archive.org.

Det är tex bara där man fortfarande kan lyssna på Sveriges första rollspelspodcast: https://archive.org/details/marklighetstroget

Back