Nekromanti Sin City 2 under utveckling

Big Marco

Vampyrchef
Enligt uppgift har Frank Miller/Robert Rodriguez fått go på att göra en uppföljare till Sin City (eller två uppföljare). Miller håller på med manus och förarbete.

Jag är hypead. Jag vill se Sin City på bio. Nuuuuuuuu!

Rising

Vila i frid
Jag är inte säker på att jag vill se några helt nya historier bli filmatiserade. En stor del av skönheten med Sin City tyckte jag var att jämföra filmscenerna med serierutorna man hade inpräntade i minnet. (Särskilt The Big Fat Kill tyckte jag var väldigt serielik)

Däremot ser jag fram som fan emot att få se Sin City på stor, fin bioduk. Säkert två ggr. Marvs plåster gör sig inte alls på en datorskärm.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
I tisdags fattade jag plötsligt varför de valde att ha med albumet "The big fat kill" i filmen istället för "A dame to kill for". Naturligtvis för att de ville kunna ha med Marv i en uppföljare utan att behöva ändra handlingen.

/tobias

Big Marco

Vampyrchef
Re: Sin City 2 under utveckling (lätta spoilers)

Det är inte säkert att det blir nya historier - Miller kanske gör album av dem innan de blir film. ,-)

Ryktet säger att det är Hell and Back + A Dame to Kill for som är huvudhistorierna. Rodriguez har som personligt mål att filmtransferera alla Millers album, så vi får väl hoppas.

Fö har Miller sagt att han har massor av Sin City-historier klara i tanken, bla kommer Nancy att bli polis.

Själv är jag överlycklig - då "Noir" är kraftigt influerat av Sin City.

Big Marco

Vampyrchef

And twelve points goes to... Jepp. Jag är mest nyfiken på hur de skall göra med Clive Owen. Om han får dra på sig flint-masken eller om de tar någon annan som Före-Dwight?

Bara vi slipper Halle Berry som Esther är jag nöjd. Och vem skulle vara en klockren Delia?

Netfeed

Swashbuckler

jag har inte läst serien, men jag gillade filmen skarpt. dock så undrar jg rätt mycket över vem är snubben som är med i den delen med del toro? clive owen tror jag det är, vem är det?

ro83rt

Swordsman

clive owen tror jag det är, vem är det?
Om du menar karaktären så heter han Dwight och har bakgrund som journalist. Det första albumet han dyker upp i är " a dame to kill for" vilket inte var med i filmen. Han verkar vara lite av en favorit hos Miller eftersom han också är huvudperson i "Family values", han och Miho, som inte heller filmatiserades.