Nekromanti Simpla attacker

Gastono

Hero
Jag tog upp det på spelmötet idag, de verkade inte ha något emot det alls, dock så kom jag inte på det förrän i mitten av spelmötet så vi körde inte med det idag, sedan så tog de inte så mycket skada av något slag heller.

ZaiToh

Warrior
Jättekul. Tyvärr är vi i Linköping mitt inne i tentap här så ingen är precis sugen på att rollspela av någon konstig anledning.

Brukar striderna gå till siste man eller brukar spelarna förstå att de kan vara läge att ge upp en och annan strid? Kommer köra en hel del med det för mina SLP:r iaf, men spelarna mina har ju givetvis fria tyglar. Den närmsta stora dusten blir att försöka sälja dyrt och göra bra byten på marknaden, något som kan vara nog så hårt ;)

/ZaiToh

Leopaexd

Veteran
4 cm in på höger underarm, 2 cm från pulsådern :gremcrazy:
Hur djupt det var är ju så klart svårt att svara på det borde ha sytts kan man konstatera i efterhand men det blev ett par veckor med tejp och plåster i stället, såret gick dock upp natten efter och jag blev lite lätt chockad av att vakna i en säng med blodfläckar lite här och där. Till slut läkte det dock ihop och jag har nu ett fint litet är som påminner mig om att inte leka med vassa svärd. Värt att nämna i det här sammanhanget kan vara att även Jackie Chan råkat ut för samma sak under inspelningen av Snake in Eagle's Shadow, han blev huggen i armen av ett svärd som inte var så trubbigt som det borde ha varit :gremsmile:

ZaiToh

Warrior
Re: Simpla attacker OT

I Eons värld hade Jackie Chan behövt en tål som åtmindstånde går uppåt en 40-50 för att klara av en filminspelning... Tur att tekniken inte gått så långt där ;)

Japp, hur skulle man klarat uppväxten utan dragplåster egentligen? ;)

Gastono

Hero
Brukar striderna gå till siste man eller brukar spelarna förstå att de kan vara läge att ge upp en och annan strid?
Har inte blivit något spel med min vanliga spelgrupp på ett riktigt bra tag tyvär och spelgrupp nummer två har jag bara träffat och spelat med en gång så det vet jag inte! :gremlaugh:

ZaiToh

Warrior
Hmmm, mina spelare kommer nog bli lite stidskåta nästa möte... blir ju en hel del nya regler att testa (för provstrida ska vi göra med några påhittade karaktärer). Du vet ju att jag ska införa taktikkort i härvan också... ;)

Gastono

Hero
Jo, fast akta dig dock från att få dina spelare för fästa vid bra strider, det kan få ett uppdrag baserat på social interaktion helt dötråkigt efter en stund :gremwink:

ZaiToh

Warrior
Det är faktiskt inte ett problem alls det. Dem vill ha problem att lösa, problem, problem, problem. Dessutom spelar dem sina roller väldigt väl. Men problem gillar dem... de är tre blivande civilingengörer och en högskoleingengör (-ska om feminin?). För att inte glömma käbbel... har två vars spelare är naturliga ledare varvid det blir mycket roligt av bara det.

Antalet strider är det nästan jag som avgör. Men när dem sker vill jag att när de ändå tar sån tid ska ge en rejäl upplevelse av spänning hela tiden. Men ofta blir det inte... Kommer dock att bli mer och mer då Cirefalierna givetvis ska försöka expandera i framtiden...

/ZaiToh