Nekromanti Sim City...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
liten fråga bara, är det värt att kolla in nya Sim City eller är det bara som alla de där Sim City 3000 world och allt sånt där skräp. Tycker om själva Sim City spelen, men ofta är det ju bara nått litet småskräp som ändrats.

Vilket Sim City tycker ni är bäst nu när jagf ändå håller på och frågar.
Själv skulle jag nog anse 2000.
det må finnas snyggare spel med mer funktioner, men det är lite av en klassiker tycker jag. Visst, den riktiga klassikern är ju Sim City. Men lite snyggare vill man nog ha om man skall sitta och beundra sin stad :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jo, nya är faktiskt rätt bra... om man har tillräckligt med RAM dvs... Fyran äter verkligen RAM till frukost. :gremfrown:

Än så länge tycker jag att 2000 varit bäst. :gremsmile:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
sim city 2000 rular fett... :gremgrin:
det var mitt favorit spel som liten.. jag kommer ihåg när jag fick den.. det var en grym känsla att få sätta in disketen i utaget... och det kom en grym bild på en stad som var anfallen av "rymdmonster"....
'
men sim city på super nintendo var ju ganska kult... det fetaste med den var den lilla håriga gubben som gav en tips hela tiden...

sim city 3000 var ganska kul ett tag... men jag spelade det bara för man ville ha alla saker man kunde få.... en gång fick jag en park... dum som jag var satte jag den mitt öknen... inte en jävel kom...

en annan kul med 3000 var att man kunde bygga egna hus (byggde mitt eget) ....

men 2000 är bäst utan tvekan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sim city Snes

SNES-versionen är den bästa tror jag. det haglade belöningar och husen byggdes ihop till jättelika grejjer.

Men jag tycker sc4 är ganska okej, landområdena är ju en fräsch idé...

chrull
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Gillar det skarpt, äter dock datakapacitet som få andra appöikationer. Och sen e det lite svårt, har bara fått upp 15-16k invånare... Skamligt...
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Sim City... har faktiskt aldrig kört någon av de spelen, men jag har ju Simtower och Simstad :gremsmirk:
Har haft dem sedan ca 7 år ungefär.
Får väl testa dem hos Warmoose.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Sim tower är lite småkul, men jag tröttnade ganska snabbt på det ändå...
Hissarna var ju lita jobbiga att hålla koll på. och jag begrep aldrig varför man skulle ha ett begränsat antal trappor och rulltrappor
 
Top