Nekromanti Silverstjärna

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Ni som spela Silverstjärna en gång i tiden vad tyckte ni?
Bättre eller sämre än Ensamma vargen?
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag fastnade aldrig för Silverstjärna, Ensamma vargen hade flera böcker och tilltalade mera. Men tänker jag på det kan jag inte påminna mig om exakt vad jag gillade bättre, kanske så enkelt som att jag inte var 'magikertypen'.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
tror det tänkte så här. Ensamma vargen blev succé vi måste följa upp den och så blev det Silverstjärna men det blev lite halvhjärtat.
Sedan var det väl några sidoanvisningar som var fel i sista delen vilket inte gjorde saken bättre.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag älskade silverstjärnan men var ganska avog till ensamma vargen.

Jag kommer framför allt ihåg de härliga illustrationerna i bok ett och tre (har ett vagt minne av att det var en annan illustratör i bok två och fyra - stämmer det?). Jag tyckte mycket om magin också.

Resan till en annan dimension i trean var härligt wierd fantasy, och hade några bra tankenötter också (om jag minns rätt).

Min ljumma inställning till ensamma vargen kan dock grunda sig i att jag började med att spela sista boken då jag fick den i födelsedagspresent. Det var typ omöjligt att lyckas med en ny karaktär utan föremål och erfarenhet av tidigare tolv böcker.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Har de som skapat Magnamund gett någon förklaring varför det blev så lite med Silverstjärna?
 
Top