Nekromanti Silver o sånt (provar igen)

Aeon

Warrior
Joined
10 Apr 2002
Messages
207
Location
Ekerö, Stockholm
Ingen bonde går hungrig i Mundana, det är bara att tälja tio påkar och byta till sig en ko.

(Påk 5 silver, Ko 50 silver, enligt Spelarens Handbok)
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Ignoration nation

...fast sen så är ju också Eons hela pengaapparat korrupt och felaktig. Som god och allvetande SL så bör man istället höfta.

Och jag som bonde skulle inte under några som helst omständigheter sälja en kossa för mindre än 200 pix. Kor är fett värdefulla (och jag fett är girig...). Däremot skulle jag kunna tänka mig att byta kossan mot något annat fett (typ en grisfamilj eller nåt. Bacon är alltid gott).

- Danne, it's all in the hips.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Ignoration nation

För en gangs skull haller jag fullt och helt med Marukusu. Trakigt nag har jag inte hittat ett enda fantasy/medeltids spel där man inte maste bära med sig säckar med pangar för att kunna handla. Har hört att Västmarks prislistor skall vara mer förnuftiga men har ingen egen erfarenhet gällande detta.

MiniMoni som inte kan sova fast han borde(klockan här är 03:16)
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Välgniden påk...

Vi får väl utgå ifrån att en påk är en uppgniden och snygg påk (någotslags hantverk, i vilket fall en viss tid nedlagd på)...

Sedan skall du hitta någon att sälja påkarna till (mkt svårt) och sedan försöka få ut ett vettigt pris för dem (antar att du inte låter folk sälja enligt "listpris" bara så där)...

Skulle nu alla bönderna i Mundana tillverka påkar att sälja skulle det dessutom bli något slags "inflation"... Helt plötsligt skulle ju ingen vilja ha påkar (om nu någon någonsin velat) och de skulle "falla" i värde (larvigt ord i samband med påkar)...
 
Top