Nekromanti SILMARILLION - THE MOVIE

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Som ni alla vet så håller splatterfilmskungen Peter Jackson för tillfället på att filmatisera den framlidne professor Tolkiens sagoepos "Lord of the rings".
Allas våran favoritfantasytrilogi kommer att offras av hollywoods stormoguler på kommersialismens altare.

Som svar på detta tänkte vi i Studio KGB (Kultur Gjord Bakifrån) göra en egen Tolkien-filmatisering, fast denna gång av Tolkiens absolut bästa bok; "The Silmarillion".
Inte hela, givetvis, utan till att börja med tänkte vi filmatisera introt i boken; "Ainulindalë".
Vi skall med detta bevisa att man kan göra bra film helt utan budget, och givetvis kommer "Silmarillion - The Movie" att präglas av den höga nivå av kvalité och seriositet som Studio KGB har blivit kända för.
Är ni intresserade, vilket jag hoppas att ni är, så rekommenderar jag att ni från och med nu regelbundet besöker vår sajt; http://www.studiokgb.cjb.net (den är nere för tillfället av någon outgrundlig anledning), och börjar att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Posta här eller mäjla mig på gammalord@hotmail.com om ni har några frågor angående Studio KGB i allmänhet eller filmen i synnerhet.
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
rätt forum nu - duktigt, duktigt :)

Faktiskt tycker jag det verkar som en jätterolig grej, lagom halvsjukt. Hoppas ni får jättebra, jätteseriös tolkienstämning. Tvivlar lite, men det gäller även bautafilmen. Ska nog gå med i mailinglistan.
occ - tänker se storfilmen också, hoppas det är ok

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Hehehe

Du anar inte vilken underdrift det är att säga "lagom halvsjukt"!
Vi har bestämt oss för vilken låt som skall vara Musiken med stort M i filmen, och jag lovar att det hela kommer att bli nånting utöver det vanliga =)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Musik

Ni KAN inte använda något annat än Nightfall in Middle-earth av Blind Guardian!!

(Om det ska va seriöst. Men det ska det väl inte..)

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top