Nekromanti SILMARILLION THE MOVIE

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Till att börja med: jag VET att detta egentligen inte hör hemma på DoD-forumet, men efter noga övervägande med mig själv kom jag fram till att det jag har att meddela världen är av allra högsta intresse för samtliga på detta forum.

Iallafall.
Som ni alla vet så håller splatterfilmskungen Peter Jackson för tillfället på att filmatisera den framlidne professor Tolkiens sagoepos "Lord of the rings".
Allas våran favoritfantasytrilogi kommer att offras av hollywoods stormoguler på kommersialismens altare.

Som svar på detta tänkte vi i Studio KGB (Kultur Gjord Bakifrån) göra en egen Tolkien-filmatisering, fast denna gång av Tolkiens absolut bästa bok; "The Silmarillion".
Inte hela, givetvis, utan till att börja med tänkte vi filmatisera introt i boken; "Ainulindalë".
Vi skall med detta bevisa att man kan göra bra film helt utan budget, och givetvis kommer "Silmarillion - The Movie" att präglas av den höga nivå av kvalité och seriositet som Studio KGB har blivit kända för.
Är ni intresserade, vilket jag hoppas att ni är, så rekommenderar jag att ni från och med nu regelbundet besöker vår sajt; http://www.studiokgb.cjb.net (den är nere för tillfället av någon outgrundlig anledning), och börjar att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Posta här eller mäjla mig på gammalord@hotmail.com om ni har några frågor angående Studio KGB i allmänhet eller filmen i synnerhet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Du hade fel [OT]

"Till att börja med: jag VET att detta egentligen inte hör hemma på DoD-forumet, men efter noga övervägande med mig själv kom jag fram till att det jag har att meddela världen är av allra högsta intresse för samtliga på detta forum."

Du hade fel. För min del var det totalt ointressant, och det hör bra mycket bättre hemma på SF/Fantasykulturforumet. Hade jag kunnat hade jag flyttat det dit.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Öhh va???

BoGGit skriver:
"Till att börja med: jag VET att detta egentligen inte hör hemma på DoD-forumet"

Då svarar Krille:
Du hade fel...hör bra mycket bättre hemma på SF/Fantasykulturforumet

Öhh!?!, han sa ju att han visste att det inte hörde hemma här, då svarar Krille att han har fel, då tror man att det hör hemma i DoD forumet, sen skriver Krille att det hör hemma i SF/Fan.

Det var ju just det han sa, BoGGiT alltså, att han visste att det inte hörde hemma här, varför komentera det igen???

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Massuppfittning

"Öhh!?!, han sa ju att han visste att det inte hörde hemma här, då svarar Krille att han har fel, då tror man att det hör hemma i DoD forumet, sen skriver Krille att det hör hemma i SF/Fan."

Nej, han sa att det var av intresse för samtliga här på forumet. Han hade fel; det var inte ett dugg intressant för mig.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Re: Du hade fel [OT]

Kanske passar threaden bättre på sf/fantasykultur-forumet, och jag erkänner kanske att jag hade fel när jag sa att SAMTLIGA på detta forum var intresserade av den kommande filmen (men hur kan du veta att bara för att DU personligen inte är intresserad så kommer inte andra här att vara det?). Jag erkänner också att jag är en jävla idiot som inte ens kollade om det fanns ett sf/fantasykultur-forum på rollspel.nu innan jag postade.
Vad jag inte kan förstå är dock hur du INTE KAN VARA INTRESSERAD AV MIN KOMMANDE HÖJDARRULLE!!!
Ärligt talat hyser jag total oförståelse för hur en individ som du kan existera, och jag föreslår att du uppsöker en psykolog eller liknande som kan förklara för dig hur det kan komma sig att du INTE dyrkar Studio KGBs högkvalitativa kulturmaterial!

PS. Jag flyttar threaden så snart jag kan om det går DS.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Du hade fel [OT]

"men hur kan du veta att bara för att DU personligen inte är intresserad så kommer inte andra här att vara det?"

Tja, det har jag aldrig sagt, eller hur? Jag har bara sagt att jag är totalt ointresserad, och därmed är ditt påstående felaktigt. Det räcker med ett utfall som motbevisar tesen för att tesen ska vara motbevisad.

"Vad jag inte kan förstå är dock hur du INTE KAN VARA INTRESSERAD AV MIN KOMMANDE HÖJDARRULLE!!!"

Enkelt. Jag är en sån där kulturbarbar som gillar budgetsprängda effektspektakel som till exempel Peter Jacksons kommande rullar. /images/icons/wink.gif Att jag inte är så nämnvärt förtjust i Silmarillion eller imponerad av Tolkiens författande kan ju också bidra.

"förklara för dig hur det kan komma sig att du INTE dyrkar Studio KGBs högkvalitativa kulturmaterial!"

Det vet jag redan, så det behöver jag inte få förklarat för mig. Det är nämligen så att fram till strax före lunch idag kände jag bara till två KGB. Dels KårhusGrupp Boulogner, för vilken studentkåren i Skövde har att tacka för sitt eminenta kårhus, och dels Komitet Gosudarstvennoj Bezopastnostij - the original and the best! /images/icons/wink.gif

- Krille, sjungande "Soyuz nerushimi respublik svobodnik..." under röda fanor
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Krille för...

Det behövs när människor inte kan bete sig som folk, utan bara skickar in totalt ointressanta saker på vilket forum som helst, utan att ens bry sig om att kolla om det finns mer relevanta fora att lägga in det på (tips: klicka länken "huvudsidan" eller kolla i rullisten längst ner på sidan).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Trodde att bara jag lyssnade på LoopTroop! NT&OT

Trodde att rollspelare bara lyssnade på Power Metal eller nåt....

"Mångsidig som en plattfisk"
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Ironi

Jag hoppas också att du på ett ungefär kan utröna mängden ironi jämfört med mängden allvar i threaden...
Givetvis är Lord of the Rings-rullarna även för mig en av de huvudsakliga anledningarna till att leva i tre år till
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Du hade fel [OT]

"Soyuz nerushimi respublik svobodnik..."

Det är så tårarna rinner ner för min kind.......
Vilken vacker melodi det är.........*Buhuuuuuu*

"Filosoferna har bara tolkat världen på olika sätt, men det gäller att förändra den."
Karl Marx

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,982
Location
Linköping
Lev för att se Star Wars, det gör jag med [nt]

Nada text


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
KORN FÖR FAN!!!! [OT som FAN]

Long arm of the law och Heads & Tails kan sticka & gömma sig! KORN ÄR VAD DET SKA VARA! Tänk dej en värld utan låtar som Blind, Divine, Clown eller självklart Dead bodies everywhere! Närä! Här har ska det vara hardcore (även om inte KoR just är hardcore så hitta jag inte något annat ställe att stoppa in dom på) jaja... sen finns ju gamla Limp Bizkit, Stuck Modjo, Biohazard och självklart RAGE AGAINST THE MACHINE! Fy fan vilken bra blandning rap och metall blir!


"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Geezer

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
24
Location
Vänersborg
Re: Massuppfittning

Massuppfittning är fan ett grymt ord

The world is full of kings and queens who blind your eyes and steel your dreams its heaven and hell
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Nej Nej (OT)

Woah! Jag var också helt övertygad om att rollspelare bara lyssnade på metal, Van Halen och möjligtvis Mortiis och sen kommer du och lyssnar på rap! Vad är detta?! =)

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Jag ställer upp.

Jag ställer upp som skådespelare men bara om jag får huvudrollen och en fet lön. Minst i nivå med Hollywoods bäst betalda skådisar. ;-)

Min meritlista;
*Aldrig skådespelat
*kul typ
*Bor i Göteborg
*publikmagnet

Det är bara att sicka ett privat meddelande här på forumet om när inspelningarna börjar. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-03-05 23:56.</EM></FONT></P>
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: KORN FÖR FAN!!!! [OT som FANx2]

Annars är ju Rammstein och Rob Zombie ganska bäst...

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 
Top