Presentation Signing on

Farao77

Veteran
Hej!
Rollspelare sedan tioårsåldern (snart 40 år sedan) och det senaste decenniet mestadels som spelledare. Rollspel för mig betyder att man samlar eller blir vänner med medlemmarna i sin spelgrupp och får uppleva äventyr tillsammans. Det finns få andra saker som stärker / underhåller banden mer. För mig som är kreativt skrivande men av olika skäl inte klarar av att skriva en bok, får jag ändå utlopp genom att underhålla vännerna med historierna. Är man dessutom nyfiken och behöver göra research inför kampanjer är det väldigt allmänbildande. På spelträffarna får jag också äta choklad i mängder. Så ett själsligt Kinderägg? Lekstund, lärstund, vänstund och choklad. Och ibland öl. Jag spelleder i stort sett bara Sci Fi och bara svenska spel (slump). Har kört Mutant 2090, Neotech både ett och två och såklart Coriolis. Jag har fortfarande inte träffat på ett regelsystem som blandar känslan av realism, cineastiska effekter och är så intuitivt lätt att lära ut / få att fungera som ett rationaliserat / moddat Neotech 2 / EON. Prove me wrong :-)
För övrigt: huserar i södra skåne och leder en stabil spelgrupp. Jag saknar dock att spela själv. Och vem vet... snart är det kanske också dags att ta in någon ny medlem?

Back