Nekromanti Shrek (film igen!)

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,793
Location
Göteborg
Hoppas att denna uppmaning inte kommer för sent. Jag vet inte om Shrek går på bio längre, men om den gör det... Se den!!!
Många tror att den är en barnfilm bara för att den är animerad. Däremot tror inte lika många det om FF. I alla fall så är Shrek en av de bästa filmer jag sett. Den är skitrolig! Tyvärr såg jag den dubbade versionen.

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
aaa då missade du nått. den textade är bäst. eddie murphy som åsnan och en skotsdialektande mike myers som Shrek. fy fan vilken kul film. särskilt som de driver med disney oavbrutet.. se den textade eller ladda hem den engelska versionen från internet. så jävla värt det!

Jag vet att jag har rätt!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
håller med den engelska versionen är cool
särskilt Shreks röst...(kan inte stava till Mikes efetrnamn, ni vet han i Austin Powers. suck) skotska regerar :)
synd bara att jag såg den på datorn och inte på bio sjulle nog bli bättre upplevels :)

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ska se den

Härligt att ni tycker att den är bra, så man inte begår något misstag. Jag hade mina aningar så jag hade redan bestämt mig för att se den. Men nu känns det till och med riktigt bra.

Men för mig blir det den engelska versionen. Svenska verkar inte passa in så bra.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
ja, fast den är inte så beroende av bio som typ jurrasic park-filmerna (ljudet.. om man inte har en fet hembioanläggning..) eller Final Fantasy.. eller för att itne glömma Star Wars. såna e bara tio gågner bättre upplevelse att se på bio. iofs är nog Shrek också mkt bättre på bio, men de andra MÅSTE ses på bio, annars är upplevelsen totalkass. eller vafan, ni fattar vad jag menar.
det är lixom reeespect när man hör mullrandet från ett T-rexsteg eller när stolen vibrerar från ljudet av vinande ljussablar. i övrigt är det såna filmer med grymma effekter som ska ses på bio. på så sätt kan man se komedier på Saga (typ Norra Europas äldsta biograf i bruk (enligt morsan)) som inte har världens största duk eller världens bästa ljud. godkänt som bioljud, men jag hade inte velat se Jurrasic park filmerna på den.
nä nu blir jag långdragen och iognen poäng har jag. tror jag itne iaf.
ha D!

Jag vet att jag har rätt!
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Vadå, är det nåt fel på animerade barnfilmer? /images/icons/wink.gif

/Per
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: 5 hattar av 5 möjliga

<I>"Får Shrek filmen den var Otroligt rolig jag skrattade så
jag grätt..."</I>

Har du sett den på Engelska eller Svenska?
Om du sett den på båda språk - Vilket var i dina öron bäst?

Jag skulle nog antagligen också skratta, men fortfarande
störa mig över hur fult animerad Shrek är /images/icons/smile.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 
Top