Nekromanti Shit alltså...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Jag spelade ju aldrig spelet (till mitt stora förtret) men jag har ju soundtracket, och snart kan jag se filmen!

Hip hip hooray!

- Vulf
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Så jävla ballt!

Öh, tja, det där kan vara bland det häfitgaste. Någonsin. Så jävla coolt! Jag måste skaffa det spelet igen. :gremsmile:
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Re: Så jävla ballt!

Köpte mitt på Brio i Visby för mastiga 49 riksdaler..
Ett av mina bättre köp, må jag säga. Har dock inte spelat igenom hela, eftersom det varit konstant utlånat sen dess..
Fortfarande ett väldigt eget och charmigt spel, dock..
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Mycket bra spel som jag synat i sömmarna (lite kantig grafik nuförtiden dock), och ett lysande soundtrack. Men jag är skeptisk till om de kan göra en bra film av det, särskilt med tanke på valet av skådespelare och regissör...

/RipperDoc - inte förvånad, men något besviken
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Ser intressant ut. Förlåt mig för att dra upp nåt annat men det är ju lite relaterat. Jag har hört att ett tyskt filmbolag köpt filmrättigheterna till Eidos Hitman serie. Jag är ett stort fan av dessa och ser grymt fram emot dem. Om man läser mellan raderna, eller pixlarna, så är de spelen så mycket mer än ett sneak 'em up.
 
G

Guest

Guest
Ser mer fram emot...

Deus ex filmen, synd bara att man behöver regga på imdb för att läsa trådarna, titlarna på dem verkar ju riktigt intresanta.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tycker faktiskt tvärtom: McGees Alice är ett toppenkoncept, men det skulle passa bättre som film eller rollspel eller nåt. När jag spelade det så var det egentligen samma gamla FPS-konventioner bakom fernissan. Blä.

Men nu när en "tidning" skriver om det så verkar det iallafall vara på gång. Hoppas att Chris Vrenna gör musiken igen. :gremsmile:

Förresten, gör inte den här tråden en intressant parallel till mainstreamtråden här under? Rollspel tar sig in i KP, datorspel tar sig in i film.

Och har jag fel, eller är det mer uppföljare inom spel och film nu? Konverteringarna mellan spel och film måste väl ha blivit fler iallafall - Kanske går vi mer och mer mot en utveckling där ett koncept etableras för att sedan reproduceras i ett gäng produktioner: En slags konceptimperialism. :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Spel > Film

Förresten, gör inte den här tråden en intressant parallel till mainstreamtråden här under? Rollspel tar sig in i KP, datorspel tar sig in i film.
Det var bara en tidsfråga. Datorspel har större omsättning än vad Film sedan några år tillbaka. Just det här projektet har arbetats på sedan spelet släpptes i princip, så det är ju trevligt att se att det verkar bli ett färdigt projekt.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag var lite otydlig. Alice skulle bli en jättebrafilm, men den som nu planeras verkar inte bli något mästerverk (snarare mästervärk).

/RD
 
Top