Nekromanti [Shaodwrun 5] The price of a life.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Rigth jag tänkte för ovanlighetens skulle inte improvisera en kampanj utan tänkte skriva den här istället.

För de som vill spela i min kampanj jag lagt ut här, läs ej.

Jag har inte bestämt vart jag ska lägga kampanjen, då Shadowrun 5 inte automagiskt vill tvinga in mig i Seattle som dom har gjort tidigare funderar jag på att köra det i Berlin.

Lite för att komma bort från nord amerika och Seattle men också för att det finns ganska coola saker i Europa som jag gillar skarpt.

Jag hade tänkt mig att gruppen skulle börja som ett Docwagon team. Dvs inte börja som skurkar för en gångs skull. Köra ett par runs där dom svarar på alarm och liknande, dom rycker ut. Vissa är lättare men de kommer att bli konfronterade med Gangers och liknande som vill åt vad dom har i sin bil. Då det finns en hel del läkemedel och droger som man kan sälja dyrt.

Efter ett par runs lite beroende på hur det går så kommer dom att hamna i skiten, bilen blir stulen eller liknande och dom sitter mycket illa till då dom har förlorat företagets egendom. De får ca 1 år på sig att få fram pengarna för att ersätta bilen + allt innehåll, det kommer vara en betydande summa pengar så ingen kommer att kunna börja med en high lifestyle då du skulle inte köra docwagon i de områden som de gör.

De kommer som ovana runners men inte ovana att försvara sig att tvingas ge sig in i leken med skuggorna för att få ihop nog med pengar för att kunna betala av sin skuld till Docwagon.

Tänkte köra 1-2 runs som är lite som en introduktion till vad shadowrunning är och vad man kan förvänta sig, dvs enklare uppdrag kanske något B&E och möjligen Extraction.

Docwagon delen tjänar som en introduktion till systemet och sen de tidigare uppdragen för att dom ska komma in hur man "bör" tänka som en runner.

Efter ett par jobb så kommer en Mr. Johnsson som har ett rätt ok uppdrag till dom, låter inte jätte svårt men det är bra betalt. Det är ett uppdrag som dom kommer att misslyckas med. Mr. Johnsson tillhör en organisation, troligen ett kriminellt element, funderar på en Yak eller liknande. Då dom fumlade hans uppdrag men han vet att dom behöver pengar för att betala tillbaka till Docwagon så erbjuder han att betala av deras skuld om dom går med på att jobba för honom och en chans att tjäna fina pengar.

Om dom går med på det så kommer det bli lite klättring inom organisationen och dom har möjlighet att kunna bli mycket rika.

Om dom inte går med på det så kommer dom att ha skapat sig en fiende som inte är nöjd med dom och dom kommer att för eller senare behöva konfrontera detta hot.


Right... Detta är bara en tanke som jag har och jag tänkte kolla vad folk tycker, alla kommentarer är bra så länge det inte är "Det är skit" eller liknande. Konstruktiv kommentarer endast.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag tycker den har kampanjen låter som en ganska bra introduktion till SR världen, jag tror dock att om du har någon SR veteran så kan introduktions delen kännas en aning onödig.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Lu-kaazh said:
Jag tycker den har kampanjen låter som en ganska bra introduktion till SR världen, jag tror dock att om du har någon SR veteran så kan introduktions delen kännas en aning onödig.
Jo det kan stämma men om det finns nybörjare i SR så behövs det så man förstår.
Samt så är det alltid roligt att rollspela hur man blir en runner.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Oh, om du använder Berlin måste du ju bara ha med Saeder-Krupp! :gremlaugh: Världens största företag, vilket också helt ägs av den stora draken Lofwyr. Lowfyr är inte bara med stor sanolikhet den mäktigaste varelsen i Shadowrun världen, han är definitivt den rikaste och han är dessutom ursprunget till "Never deal with a Dragon" ordspråket.

http://shadowrun.wikia.com/wiki/Saeder-Krupp
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
God45 said:
Oh, om du använder Berlin måste du ju bara ha med Saeder-Krupp! :gremlaugh: Världens största företag, vilket också helt ägs av den stora draken Lofwyr. Lowfyr är inte bara med stor sanolikhet den mäktigaste varelsen i Shadowrun världen, han är definitivt den rikaste och han är dessutom ursprunget till "Never deal with a Dragon" ordspråket.

http://shadowrun.wikia.com/wiki/Saeder-Krupp
Är vär bevandrad med den jäveln... Lofwyr...

Jo Saeder-Krupp är riktigt nice, tänkte köra in lite Megacorps efter dom har kommit in i spelet, så man gradvis introducerar mer och mer så det inte blir för mycket för nya spelare.

Samt roligt quote från Dunkelzahn's testamente.

To the first party to develop an efficient and effective Matrix connection for dolphins, elephants and/or satyrs, and dragons, I leave the access codes to four Zurich-Orbital accounts and a personal visit from Lofwyr.
To Lofwyr, I leave the Jewel of Memory and a bit of advice: consider your works and the possibility that, in the eyes of the Universe, you are no more or less than any of the Earth’s creatures. I tried it, and it works wonders.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Samt roligt quote från Dunkelzahn's testamente.

To the first party to develop an efficient and effective Matrix connection for dolphins, elephants and/or satyrs, and dragons, I leave the access codes to four Zurich-Orbital accounts and a personal visit from Lofwyr.
To Lofwyr, I leave the Jewel of Memory and a bit of advice: consider your works and the possibility that, in the eyes of the Universe, you are no more or less than any of the Earth’s creatures. I tried it, and it works wonders.
Jag hade inte sett de här, de var passande :gremlaugh:

Lite fler idéer:

Jag vet inte hur reglerna ser ut för det här i 5ed men i 4ed fanns det en hög droger som var väldigt effektiva i strider eller andra shadowrun situationer men som var jättesvåra att få tag i. Men många de drogerna borde vara en piece of cake för faktiska docwagon anställda att få tag i.

Den här är supertaskig men kommer få dem att uppvisa den där klassiska paranoian som man måste ha för att överleva som shadowrunner. Tidigt, gärna innan de blir av med bilen, får de ett larm från ett slumområde där en av deras kunder har fått ett hjärtstillestånd. De åker ut och vad som först ser ut att vara ett märkligt tyst område exploderar snabbt i upplopp och våld. Det är vid denna punkt de upptäcker att de ä mitt i ett HMHVV virus utbrott och att killen de ska hämta har blivit en ghoul.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
God45 said:
Den här är supertaskig men kommer få dem att uppvisa den där klassiska paranoian som man måste ha för att överleva som shadowrunner. Tidigt, gärna innan de blir av med bilen, får de ett larm från ett slumområde där en av deras kunder har fått ett hjärtstillestånd. De åker ut och vad som först ser ut att vara ett märkligt tyst område exploderar snabbt i upplopp och våld. Det är vid denna punkt de upptäcker att de ä mitt i ett HMHVV virus utbrott och att killen de ska hämta har blivit en ghoul.
Hmmm... Jo det är ju inte en omöjlighet, hade inte funderat på hur mycket HMHVV jag ville ha med VITAS är ju intressant och då dom är Docwagon så är inte det en omöjlighet. Ghoul's är ju lite jobbiga och det skulle ju vara bra för att visa att allt är inte frid och fröjd.
Får ta och se vad dom gör för karaktärer men det är en mycket bra ide. Jag ska se om jag kan fixa lite ghouls och se om gruppen skulle klara en eller två.

Samt här har du en länk som är underhållande att läsa: http://www.shadowruntabletop.com/game-resources/dunkelzahns-will/
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>B A R S W L I C E ESS M
7 3 5 6 5 2 4 1 3 5 1</pre></div></div>
Initiative: 9 + 1D6
Movement: As base metatype
Condition Monitor: 12/11
Limits: Physical 8, Mental 5, Social 5
Armor: 1
Skills: Assensing 4, Perception 5, Running 3, Sneaking 6, Unarmed Combat 6
Powers: Armor 1, Dual Natured, Enhanced Senses (Hearing, Smell), Natural Weapon (Claws: DV (STR+1)P, AP –1), Sapience
Weaknesses: Allergy (Sunlight, Moderate), Dietary Requirement (Metahuman Flesh), Reduced Senses (Blind)
Notes: Statistics given are for a standard human ghoul who’s retained most of his intellect; for other metaspecies, use the Metatype Attribute Modifiers table (see p. 66) as appropriate and recalculate the ghoul’s Condition Monitors and Limits. Some ghouls may have the Adept, Magician, or Mystic Adept qualities[/code]
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Ser bra ut :gremsmile: Även om de bara klarar av att slåssmed ett par så kan du använda att Ghoulsen är blinda och låta dem köra/springa ifrån dem medan de är förvirrade över förvandlingen och inte kan se dem. Så du kan fortfarande har dusintals ghouls klättrande runt på väggar och tak.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
VITAS kan ju annars bli roligt när rollpersonerna sätts i karantän -- den har ju decimerat världen två gånger tidigare (eller tre, om det sker nån gång i fyran?) , jag tror att om den dök upp igen skulle man sätta hela städer i karantän.
 
Top