Nekromanti Shaman???

westernamatör

Veteran
Joined
27 Apr 2002
Messages
22
Jag har bara en liten fråga angående äventyret Muskogees Röda Örn (Laglöst land). Där är det ju så att en rollperson får ett brev från sin syster.
Nu har vi bestämt så att spelarna har dessa yrken:
Revolverman (det är han som kommer att få brevet från sin syster)
Prisjägare - som jag hade tänkt är gift eller i alla fall bror till -
Skådespelare (som då är en kvinna)
Desperado
och slutligen en Shaman.
Nu hade jag tänkt så här att alla dessa män är riktiga vänner sen många år tillbaka fast är lite utspridda fast Skådespelaren & Prisjägaren (som då är gifta...) bor fortfarande i samma stad som honom. När Prisjägaren får reda på brevet och hela historien så tycker han att de borde leta reda på alla andra och åka till stan tillsammans "precis som på den gamla goda tiden".
Då tar det väl lite tid för Revolvermannen att tillsammans med Prisjägaren (och Skådespelaren) leta reda på sina gamla kamrater. De kanske inte vet att en rollperson har blivit Desperado efter att gruppen splittrades för många år sedan o.s.v. Det enda problemet som dyker upp är Shamanen.
Hur ska han kunna dyka upp? Hur ska han kunna vara en gammal kamrat till dessa???
Vad tycker ni?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En shaman som är polare med en prisjägare, en desperado och en skådespelare? Oj. Låt mig tänka. Det är ju inte helt utan att det var lite klurigt.

/images/icons/clever.gif


Humm. Jag tror jag har en idé. Shamanen kan ju ha haft ett mer sekulärt yrke tidigare, när han kände de andra. Han kan ju ha varit spejare eller... (får slut på indianyrken)... något annat. Och då är det ju inte helt skogstokigt att han lärde känna de andra. Sedan fick han nog och blev en shaman.
Lite ansträngt, men det var det bästa jag kunde komma på på så kort tid och med huvudvärk.
Hoppas det duger.


Storuggla, skjuter hattar av folk
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
De kanske inte alls behöver känna Shamanen sedan tidigare, de kanske lär känna honom på vägen, tex att de räddar honom från att bli lynchad eller nåt.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Tja, så jäkla svårt kan det väl inte vara. Nån av rollpersonerna kanske är en gammal prärievarg och räddade livet på/fick livet räddat av (en klassiker) schamanen vid något tillfälle. En av rollpersonerna kanske vann shamanens stams förtroende genom något hjältedåd eller mandomsprov (klychorna haglar). there's no end to the possibilities.
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
Indian stammen som Josef(Eller vad han heter) Kämpar kan ha skikat Shamanen till att skyda honom.
 
Top