Jag håller på att dra i gång Kampanjen "svavelvinter" och behöver lite råd hur man ska kunna använda sig av spelare till Shagul, Arn och Da kelve är det någon som har en bra lösning på problemet ?
Jag har för mig att det står ganska bra i Oraklets fyra ögon hur man kan göra. Det enklaste blir kanske om du efter varje spelmöte förser Shagul och da Kelve med en rapport innehållande den information de har kunnat luska ut genom sina informatörer eller vad det nu är. Sedan får de lite tid på sig att bestämma sitt nästa drag, och berättar för dig vad de väljer att göra, varpå du låter kloner och agenter dyka upp såsom respektive spelare har planerat.
Att köra singelspel tror jag inte riktigt på, även om det nämns som en möjlighet.
Betänk dock att alla "extraspelare" bör ha goda kunskaper om Trakorien (fast Shagul kanske inte har hunnit uppdatera sig på de senaste 800 åren?). Da Kelve kan garanterat allt som är värt att veta om riket.
Problemet är väl främst att hitta spelare åt alla dessa figurer, så du kan ju styra ett par av dem själv.
/Jakob