Nekromanti Shadowrun

Ninjaman

Veteran
Joined
3 Dec 2001
Messages
27
Location
Stockholm
Tjena!
Jag har precis hittat hit till denna hemsida och jag blev både glad och besviken. Glad blev jag att det finns andra människor i Sverige som delade mitt stora intresse rollspel men besviken att ingen spelar de rollspel som jag. Jag spelar mest Shadowrun, Warhammer RPG samt DoD Expert. DoD Expert är en klassiker som alla har spelat, och jag har svårt att släppa.

Spelar ingen Shadowrun i Sverige? Detta utmärkta spel....som blandar fantasy med cyberpunk...(det är inte så sjukt som det låter)

Finns det ingen där ute som delar mitt intresse för Shadowrun?

Ninjaman
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag spelar inte så mycket shadowrun just nu. Men jag har mycket materlial till det. Jag gillar nog mest blandningen mellan fantasy och Cyberpunk.

/Honken
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Är precis så sjukt som det låter

Välkommen till forumet, förresten..

Tyvärr gick min SL i Shadowrun över till N2 bara för att det är dödligare.. Tyvärr för att N2 inte har lika skön värld.

/[color:448800]Han</font color=448800> som ber Ninjamannen kolla i Hans profil (favoritrollspel) /images/icons/smile.gif
 

Ninjaman

Veteran
Joined
3 Dec 2001
Messages
27
Location
Stockholm
Trist

Vad trist att din SL inte vill spela Shadowrun...
N2= Neotech 2? Om så är fallet så var det ett steg åt fel riktning. Shadowruns värld är inte bara sjuk utan välldigt välskriven och bra. Neogames kommer inte i närheten när det gäller att bygga upp en värld. Förresten har du varit på www.dumpshock.com?

Vadå dödligare? Vill din SL bara ta ihjäl sina spelare?

Ninjaman
 

Ninjaman

Veteran
Joined
3 Dec 2001
Messages
27
Location
Stockholm
Rollpersoner

Det finns inget roligare än att skapa rollpersoner till Shadowrun. Mina har på sista tiden blivit lite väl flippade. T.ex. min senaste cybermage.....
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Re: Trist

"Shadowruns värld är inte bara sjuk utan välldigt välskriven och bra. Neogames kommer inte i närheten när det gäller att bygga upp en värld. Förresten har du varit på www.dumpshock.com?"
Mmmm.. Har inte läst böckerna eller besökt sidan.. Spelarna i vår spelgrupp ska inte lära sig regler eller dylikt så att det inte blir några regeltjafs..

"Vadå dödligare? Vill din SL bara ta ihjäl sina spelare?"
Han blev lite trött på att kulorna bara "studsade" på troll och även dvärgar.. Han vill ha realistiska skador..

/[color:448800]Han</font color=448800> som spelade en dvärgpsykolog (Nick Windy)
 

Cold Chrome

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
32
Location
Östersund (bor i Uppsala)
Re: Rollpersoner

Angående skador i SR:
*Kulor studsar inte mot oskyddade mål. Svårt att resista nåt med styrka 6+ oberoende av Body.
*Explosive ammo samt smgs eller assault rifles är våldsamt dödliga på burstfire.
*1 success på en träff är inte en bra träff (läs: köttsår).
*Döda spelare är det lättaste en spelledare kan göra.

För övrigt angående SR:
SR snodde alla idéer som Neotech snodde, innan dom gjorde det, och lyckades göra en hundra gånger mer intressant värld än Neotech någonsin kommer att bli.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Re: Rollpersoner

Hmm, döda spelare? Kräver ju både förberedelser och oftast lite utrustning. Att döda rollpersoner däremot!
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Min favorit, ju!

Yup, jag älskar Shadowrun. Tycker att Neotech har en så trist och icke-originell värld.

Shadowrun har en MASSIV värld med mängder av hemligheter som har utvecklats under de tio år (eller var det elva?) spelet har funnits.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Re: Min favorit, ju!

"Shadowrun har en MASSIV värld med mängder av hemligheter som har utvecklats under de tio år (eller var det elva?) spelet har funnits."
Hur är det med det? Finns spelet fortfarande? FASA kånkade eller vad hände?

Spelet är väl inte helt igenom genombra heller, antar jag?
Många (men billiga) böcker vräktes ut och eftersom det är tre "världar" (riktiga-, astral- och matrixvärlden) så kunde det bli väntetider p.g.a. solospel.. Fanns det inte nån regelbugg när man körde med helautomatiska vapen.. Kommer ihåg att min SL nämnde nåt sånt.

/[color:448800]Han</font color=448800> som fortfarande hoppas att hans N2-SL går tillbaka till SR
 

Cold Chrome

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
32
Location
Östersund (bor i Uppsala)
Re: Rollpersoner

nä nä nu har du massuppfittat det här. Spelare dyker ju alltid upp när man ska spela. Då är det bara att vänta med en yxa bakom dörren. Helst ska man ha lite svart plastsäckar oxo
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Re: Min favorit, ju!

Jo det finns en lite regelbugg. Det blir en jävla rekyl när man skjuter auto. Har man inte något som dämpar den är chanserna att träffa astronomiska. Man får helt enkelt se till att ha recoil compensators.

Och om du hackar på SRs regelbugg när det gäller helautomatiska vapen så kan jag påpeka att man fortfarande kan peppra en person med 30 kulor på 1m i n2 och inte träffa. /images/icons/wink.gif

-A
 
Top