Nekromanti Shadowrun (Spoiler varning)

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Jag har beslutat mig för att återuppta det gamla sköna Shadowrun efter att inte ha spelat det på ett antal år. Och mycket har hänt sedan jag ögnade igenom en liten del av det som fanns på min tid. Sist jag spelade så var det år 2055 eller något sånt och med SR 4 så har man tagit sig fram till tidigt 2070 tal.

Jag tänkte be om lite hjälp om bakgrundsinformation då jag inte alls har så mycket tid som jag skulle vilja till att förbereda min kampanj(ack svunna tonårstid när man inte hade saker som jobb, studier och annat verkligt som kom i vägen för kampanjförberedelser).

Det finns risk för spoilers från och med nu...





Jag tänkte bygga en kampanj runt "insect spirits". Kommer antagligen arrangera om händelserna runt supplementet i Bug City så att det kommer att vara mer av en aktuell händelse år 2070. En av de saker jag undrar över är vad som händer i boken "Burning Bright", som bla ska vara det föranleder Bug City.
Sedan undrar jag lite om vilka supplement som generellt behandlar just insect spirits. Jag behöver egentligen inte denna information för att kampanjen ska gå ihop. Men är nyfiken på vad konstruktörerna hade för intentioner men Bug City(undrar också över vad som händer efter Bug City, då det står i 4ed att man rensat upp i Chicago...hur gick detta till?).

Om det är för "känslig" information om SR kan ni PMa mig. Är även öppen för generella tips för en kampanj i SR.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Vad som hände i boken Burning Bright, är sonen till en rik företagsledare försvinenr och en magiker kallas i för att hitta honom. Sonen visar sig ha råkat ut för en "failed possession" så han har ingen aura längre. Magikern får i uppdrag att böra leta efter de som var skuldiga och förstöra dem. Han får veta att det visar sig att flertalet olika insektsspirits börjat samarbeta och har en stor lair. Har för mig det är en strike-force från Ares som tar sig in och smäller av en 1-kilotons tactical nuke i närheten av den laiten för att förinta spiritsen. De olika spiritsen hade skapat en magisk barriär som skyddade dem och höll inne merparten av explosionen.

Äventyr som har med insekt-spirits att göra:
Queen Euphoria
Universal Brotherhood

Har för mig det är några till, men jag kommer inte på vilka just nu.

/Ulfgeir
 

Mindgaps

Veteran
Joined
18 Apr 2001
Messages
182
Location
Göteborg
Tack för den sammanfattningen(nu slipper jag läsa boken...såvida den inte är en exceptionellt bra bok?).
Framgår det varifrån denna hive kommer från och varför de samarbetar?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Vad jag minns uttalar d einte specifikt varför de samarbetar, men tror att det var för att insekterna insåg att tillsammans var de starkare. Har för mig det till och med var cross-species...

Boken som sådan är ok och hamanr någonstans i mitten av skalan av kvalitet på böcker.

Vet att du hade även med Bug City i ett av äventyren som rörde presidentvalskampanjen.

/Ulfgeir
 
Top