Nekromanti [Shadowrun] Cybernetisk kraft

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Så efter lite pillande på karaktärer i Shadowrun 4e kom jag att tänka på en sak. En cybernetisk arm, sammanfogad i en kombination av kolfiber, plast och metall, innefattande en inmonterad taser och vibroklor till exempel. Hur i hela friden kan det genereras tillräckligt med elektricitet för att driva det hela? Jag kan köpa att elmotorer och servon, men energin måste komma någonstans ifrån, för det finns inget nämnt om laddning, batterier ELLER generatorer. Min kompis hade en teori med någon form av turbin monterad i blodströmmen, vilket låter... konstigt. Är det någon som minns/vet hur det funkar? Internt fusionskraftverk?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,357
Location
Helsingborg
Elektrokemisk motor som tar upp blodsocker och kör på för att lagra upp energi kanske?

Som Cybernetiskt förbättrad så skulle man behöva äta typ dubbelt så mycket (kanske till och med ett modifierat matsmältningssystem), men det är inte alls omöjligt.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
I Shadowrun (som är det enda spel jag kan ta exempel från), FINNS utökat matsmältningssystem, men det är inget som egentligen berättar att man äter MER om man inte har en som ökar ens metabolism. Intelligent idé, dock. Kanske har man optimerat elmotorer o.dyl. så mycket att energin som en normal arm skulle ta räcker för en cybernetisk arm, och att ökningen kanske är mindre märkbar.
 
Top