Nekromanti Shadowrun 4ed släpps i Augusti

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
FanPro kommer enligt deras hemsida släppa en ny utgåva av Shadworun i Augusti.

De utlovar nya strömlinjeformade regle, ett nytt Matrix system som ska göra deckers till "mobila digitala magiker", samt en ny grafisk desgin. Boken kommer vara en 'hardback' (kartonnage på svenska?).

Man kan ju hoppas att de får till Matrix-reglerna. Jag gillade de tidigare reglerna för att de så bra simulerade hur ett datasystem kan se ut, fungera men de tog förevigt att spela en Matrix-run mot ett ställe.

-A
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Shadowrun 4ed släpps i Augusti (ANT)

Boken kommer vara en 'hardback' (kartonnage på svenska?).

Hårdpärm...

/Honken
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Intressant, men hur skall min stackars ekonomi klara detta när jag ännu inte har fått min samling av 3rd edition komplett (har ju komplett av 1st och 2nd).. =^_^=

/Ulfgeir
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
FanPro kommer enligt deras hemsida släppa en ny utgåva av Shadworun i Augusti.

Jo, det är så, själv hoppas jag att de får till systemet för biljakter och drone strid. Själv är jag inte så insatt i Matrix reglerna då jag inte använt dem i spelet. Även om Shadowrun är ett av mina favoritspel kan jag nog tycka att systemet behöver uppdateras.

/Honken
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
I och med att de säger att det ska vara kompatiblet med 3:e utgåvan så undrar jag hur mycket ändringar det egentligen blir.

Jag tycker att Shadworun fungerade bra, men så tyckte jag också att det var hemskt tidigt att släppa en ny version... tills jag insåg att jag spelat det i 6-7 år och endast med 3:e utgåvan.

Dessutom så är jag nog förblindad av de husregler som uppstod och som vi kom att använda utan att tänka på det, kul när någon spenderar 15min för att se var i boken han sett något bara för att få det påpekat att det var en husregel.

-A
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
I och med att de säger att det ska vara kompatiblet med 3:e utgåvan så undrar jag hur mycket ändringar det egentligen blir.

Tja, några ändringar hoppas jag de gör, tar bort det öppna slaget. Det är väl det som stört mig mest på. Matrix systemet som det är nu känns iofs realistiskt, men tar för lång tid. Blir för mycket dötid för resterande spelare.

/Honken
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
jag tycker att det öppna slaget är nödvändigt och det får de f-n i mig inte ta bort! matrix systemet där emot måste snabbas upp till varhe pris.

-A
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Är det bara jag eller håller de stora tärningspölssystemen att likformas?

I SR4 slår man, enligt deras FAQ, attribut+färdighet±modifikationer antal tärningar, med ett fast target number 5. Ökad eller minskad svårighet lägger alltså till eller drar ifrån tärningar. Combat-/magic-/deckingpool är borta, liksom Open Tests.

Det här är väl mer eller mindre exakt likadant som i nya World of Darkness? Intressant i så fall.
 
Top