Shadowdark lirare i Sverige

The Glass Cannon Networks AP fortsätter att leverera utmärkta avsnitt! Av någon anledning var det inte inlagt någon reklam i avsnitt 8, vilket var skönt.

Orelaterat till GCN så funderar jag på att köra ett sammanhängande hexkräl under Nördhäng Norrtäljes vårtermin: Cursed Scroll #4 - River of Night :)

The Glass Cannon Networks AP fortsätter att leverera utmärkta avsnitt! Av någon anledning var det inte inlagt någon reklam i avsnitt 8, vilket var skönt.

Orelaterat till GCN så funderar jag på att köra ett sammanhängande hexkräl under Nördhäng Norrtäljes vårtermin: Cursed Scroll #4 - River of Night :)
Jag kör den just nu med kidsen på bibblan, har jättekul!

Idag startade vi äventyret i Tal-Yools djungel! Ungdomarna verkar aspepp, var lite nervös att djungeltemat inte skulle landa, men de är helpå!
Var på kartan startade ni, och hur hanterar du att en högnivåutmaning kan ligga granne med en hex som passar för level 1?

Var på kartan startade ni, och hur hanterar du att en högnivåutmaning kan ligga granne med en hex som passar för level 1?
Har ju inte kört CS#4 River of night men när vi körde CS#3 Midnight sun så skyggade jag inte för detta men var väldigt tydligt med att signalera fara och ge dem möjligheter att backa ur ifall de satte sig i skiten. På ett sådant sätt att de inte i efterhand kan säga att de inte förstod vad de gav sig in på, lite ett försök att få ryggen fri. Men också spela det hela mer som ett "OSR-problem", menandes ett rollspelsproblem utan tydlig eller enkel lösning, bara för du inte kan döda draken behöver det betyda att du inte kan försöka sno åt dig delar av dess skatter eller smyga dig förbi den.

Nice! Hur tycker du det funkar att bygga eget i Foundry? Har bara pillat men blir så fort jag använder det sugen på att göra egna lösningar.
Jag tycker det är väldigt smidigt :) Det är klart att det är ganska mycket jobb med att klipp-och-klistra och formatera och så, men i slutändan är det värt det. Jag har lärt mig väldigt mycket genom att kolla på koden i andras lösningar. Drakar och Demoner har till exempel väldigt snygga lösningar för att visa tabeller och statblocks i journaler. När det saknades i Shadowdark slängde jag ut en fråga kring det i Arcane Library-discorden och på bara några timmar hade skaparen av modulen "Shadowdark Extras" fixat en lösning.

Vi började precis utanför 803. Mivvin's Rest. Angående utmaningsnivåer så har jag hanterat det genom att inte hantera det - spelarna märker rätt snart att de inte kan mäta sig mot ett gäng Void Creatures och lägger (förhoppningsvis) benen på ryggen!

Jag är så sjuk i huvudet att jag börjat på Cursed Scroll #3: Midnight Sun också :D Gäller att utnyttja sista semesterdagen för den här gången till max.

Jag har i och för sig en plan att köra River of Night på Nördhängen och förhoppningsvis få igång Midnight Sun med hemmagruppen. Två i gruppen har röstat för Shadowdark, en vill fortsätta med Daggerheart, och övriga har inte svarat.

Jag är så sjuk i huvudet att jag börjat på Cursed Scroll #3: Midnight Sun också :D Gäller att utnyttja sista semesterdagen för den här gången till max.

Jag har i och för sig en plan att köra River of Night på Nördhängen och förhoppningsvis få igång Midnight Sun med hemmagruppen. Två i gruppen har röstat för Shadowdark, en vill fortsätta med Daggerheart, och övriga har inte svarat.
Det får bli Daggerdark!

Jag kommer att efterbacka på nivån nedan. Gillar spelet då det är så basic (5E light) och jag har allt från första kickstartern (inkl både vanlig och limited core book). + att skaparen älskar MÖRK BORG 😅.

Western Reaches Core Set + Accessories​

Den här videon som går igenom Kelsey Dionnes 5E-äventyr förstärker intrycket av hur väldigt skicklig hon är som äventyrsförfattare.

Den gör också att jag vill ha en Lovecraftian Cursed Scroll 😀

Den här videon som går igenom Kelsey Dionnes 5E-äventyr förstärker intrycket av hur väldigt skicklig hon är som äventyrsförfattare.

Den gör också att jag vill ha en Lovecraftian Cursed Scroll 😀
Nummer 5 verkar hämta en del ur det lovecraftska, äventyrsplatsen heter t.ex. The Library of Leng.

Back