Nekromanti SF som inte är SF

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: The Road av Cormac McCarthy

Det skulle vara intressant att så småningom få veta om du läste några av de böcker som tipsades om i tråden och vad du tyckte om dem.

/Anders
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: The Road av Cormac McCarthy

Håller själv på att läsa den och tycker också att den är rätt bra. Fast det tog ett tag innan jag vande mig vid dialogerna som var rätt jobbiga att hålla reda på i början. Det är inte helt lätt att hålla reda på vem som säger vad.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Språklustigheter

Fast det tog ett tag innan jag vande mig vid dialogerna som var rätt jobbiga att hålla reda på i början. Det är inte helt lätt att hålla reda på vem som säger vad.
Han har lite språkliga lustigheter för sig i form av avsaknad av citattecken för att markera dialog, samt bortrationaliserandet av apostrofer i ord som don't. Dialogerna hade varit svårare att följa om det inte vore för det faktum att det i princip bara är två personer som talar genom hela boken.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
I Framtiden

Det skulle vara intressant att så småningom få veta om du läste några av de böcker som tipsades om i tråden och vad du tyckte om dem.
Vi får se. Jag har redan läst flera av dem, och kommer antagligen att testa några av tipsen i framtiden. Det kommer däremot att dröja ett tag efteraom jag redan har en hög med böcker som jag är mycket sugen på att läsa.

/tobias
 
Top