Nekromanti SF/Fantasy karaktärstest

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Prince Humperdinck [spoiler]

"who the fuck is that?"

Se "The Princess Bride". Prins Humperdinck är son till kungen över Florin, och ska gifta sig med prinsessan Smörblomma som folket tycker mycket om. Fast det kompliceras av att prinsen har lejt tre män för att döda prinsessan och skylla allt på grannlandet Guilder, så att Florin kan förklara krig mot Guilder.

Det kompliceras i sin tur av att den fruktade piraten Roberts har tagit upp jakten på prinsessan för att...

...ja, vad än piratens mål är så kompliceras det av att piraten Roberts dödade prinsessan Smörblommas ungdomskärlek, drängen Wesley.

Och det kompliceras i sin tur av att drängen Wesley och prinsessan Smörblomma känner Sann Kärlek gentemot varandra, och som alla vet så kan inte ens Döden bryta kärlekens bojor.

Men det kompliceras ytterligare av att greve Rugen på prins Humperdincks order tänker avrätta Wesley med hjälp av sin stora Maskin, för att på så sätt få material för sin doktorsavhandling på ämnet smärta.

...vilket kompliceras ännu mer av Mirakel-Max och dennes mirakelkur.

Och vi har inte fått in de två första av de tre mördarna igen än.

Förvirrad? Se filmen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,524
Location
Helsingborg
Re: Ahhh, så ska det låta!

"Men heller Han än Data."
Tackar, tackar.. Jag känner mig smickrad.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock studerar data
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Va i helvete!, jag blev en spetsöra!

ELROND

A stern yet benevolent organizer who often knows best, your wits are keenly fixed on aiding efforts you deem worthy.

Now at this last we must take a hard road, a road unforseen. There lies our hope, if hope it be. To walk into peril to Mordor.
 

Haplo

Veteran
Joined
27 Feb 2003
Messages
35
Jaha, det blev Data för min del...

Eftersom det inte riktigt var i min smak, försökte jag ändra lite på vissa frågor som jag första gången var lite tveksam på. Resultat:

Wesley Crusher...

:gremfrown:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Prince Humperdinck [spoiler]

det gjorde men bara confys

nåväl får väl ta och se filmen om den är bra
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
I killed your father... Harry!

Efter att ha svarat ärligt på alla frågor ansåg testet att jag var en av de värsta skurkar fantasylitteraturen någonsin skådat, nämligen den genomruttne Lord Voldemort. Eller som testet sa:

Lord Voldemort

A cunning and powerful force with strong convictions, you have no qualms about acting divisively when needed.

Avada Kedavra!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Prince Humperdinck [spoiler]

Det är den. The Princess Bride är en film man helt enkelt ska ha sett. Dessutom är den mer citerbar än Army of Darkness.
 

Fjoffe

Veteran
Joined
1 Apr 2002
Messages
51
Location
Uppsala
Jag blev visst Gandalf.

A wandering spirit caring for a multitude of just concerns, you are an instrumental power in many of the causes around you.

And so am I, very dangerous: more dangerous than anything you will ever meet, unless you are brought alive before the seat of the Dark Lord.
 
Top