Nekromanti SF-Bokhandelns 30-årsjubileum

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
"Drömmer du om att gå på Hogwarts storslagna bal? Att dansa på Aragorns kröningfest, skåla med stormtroopers i Dödsstjärnans kantina eller uppleva en magisk kväll på slottet efter att möss och fåglar sytt ihop din stass? Om möjligheten fanns att vara hovgäst vid Kings Landing eller elizabetanska London, vilket skulle du då välja?

Vi skulle välja allt!

Lördagen 23 augusti 2014 kan du dansa genom tid och rum, när Science fiction-bokhandeln firar 30 år med en pampig jubileumsbal!

Klä upp dig eller klä ut dig och fira natten lång tillsammans med SF-fantaster, cosplayare, gamers och makers. Ta chansen och dyk upp i din drömdräkt, och mingla med såväl viktorianska steampunkare som zombier i frack.

Kvällen i ära slår Nordiska museet upp sina portar för att erbjuda oss en fantastisk miljö och en oförglömlig stämning. Vi dukar fram till mingelbankett, och de 200 första att köpa biljetter får ett reducerat pris! Som med alla andra speciella tillställningar är platserna begränsade, så var ute i god tid.

Vid mån av plats kommer det finnas eftersläppsbiljetter, även om mat då inte ingår. Med levande underhållning och välgörenhetsauktion fulländas festen, och du kommer inte längre behöva fråga dig ”vad är väl en bal på slottet?”, för nu kan du vara med och skapa en kväll där allas nördiga intressen får stå i fokus!

Varmt välkomna!

När? 23 augusti 2014
Var? Nordiska museet, Djurgårdsvägen 6-16
Tid? 18:00
Kuvertpris: 550kr för de 200 första biljetterna! Därefter 650kr.*
Klädkod: Uppklädd eller utklädd! I folkmun kallat ”mörk kostym”, det är trots allt bal.
Åldersgräns: 18, leg i dörren.
Eftersläpp: Tid och pris för eventuellt eftersläppsinträdet meddelas framöver.

Biljett köpes på hemsidan: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=23254
OBS! Begränsat antal!

* Vegetariskt och laktosfritt alternativ kommer att erbjudas vid önskemål."

Är det någon annan här som funderat på att fara? Jag är fett med på och ska bara tjäna ihop min första lön innan jag ser till att boka, men det skulle vara roligt om någon annan mer eller mindre bekant funderat på detsamma.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har varit på bal på Nordiska tidigare, akustiken är hopplös men i övrigt är det en superfin lokal. Jag är kanske till och med intresserad av att gå.
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Jag var på bal på nordiska för två månader sedan. Akustiken var verkligen gräslig. Det var ganska komiskt att fira det stora 100-årsjubileumet för min studentförening med ett olidligt dånande så fort någon prominent person höll tal. :D

Jag tycker att det är en strålande idé från SF-bokhandeln att fira 30 med bal!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Dålig akustik men bra lokal i övrigt är alltså slutledningen så långt.

Jag tror minsann jag ska hugga på det i alla fall, med tillhörande hotellvistelse. Förhoppningsvis säljer biljetterna inte slut tills jag faktiskt fått en lön nu i juni så man faktiskt har råd också. Lite synd att man missar det billigare priset (200 biljetter lär ju vara slut nu?) men hellre en hundring extra än att inte fara alls. ;)
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Klädsel? Uppklädd eller utklädd var ju kravet och jag är mer sugen på det första än det andra. Nu är frågan om man ska passa på att göra sig en vikingaklädsel, köpa loss ett steampunk-tema eller spara tid och hålla sig till medeltidsgarderoben. Vad har ni för idéer och ni som tänkt fara, vad hade ni tänkt inrikta er på?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag har förvisso inte köpt biljett ännu men jag kommer gå uppklädd, stor sannolikhet att jag kommer köra frak.
Vildkatt har du fixat biljett ännu?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Ah! The panik! "Snart är middagsbiljetterna till balen slutsålda!
Ni har väl inte missat att vi ska ha en dräkttävling på balen? De bästa dräkterna belönas med exklusiva priser!
Lördag förmiddag har vi även en dräktparad genom Gamla Stan: https://www.facebook.com/events/698317726892522/"

Edit: Paniken avvärjd. Jag drog fram mitt kreditkort!
Någonstans att sova på det och all is utmärkt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nu har även jag fixat biljetten.
Vildkatt vill du kan du alltid bo hos mig.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag ska se vad jag får i lön just innan. Tanken var att ta en weekend med hotell, men det kan vara att budgeten inte klarar av sådana lyxigheter. Tack för erbjudandet alltså, det kan absolut bli att jag frågar om det igen lite senare. :)
Vicotnik said:
Det är bara att höra av dig ifall du vill ha sängplats hos mig.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Tjabba Raggers'.
En för-pepp på mitt hotellrum innan balen kanske vore något? Jag kommer bo på Clarion Hotel med adressen Ringvägen 98
Any one for a go?
 
Top