Nekromanti Sexism och den Minoiska kulturen i rollspel.

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
w176 said:
Mundo said:
Buuu! Inga bilder!

Edit: Såg andra posten nu
OJ! Saknar Claudias post bilder!? Damn. Tack för att du uppmärksamma det, jag notifierar vår admin
Skriver du Sexy får du räkna med att jag vill ha bilder!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,464
Pete Nash said:
Mycenaean Greece supplement
:gremlaugh: Unfair - stop writing stuff I _have_ to get!

Re: sexism - same considerations in Sweden as in the UK, more or less.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Pete Nash said:
Thanks for the answers everyone. I am now reassured that I should have the book illustrated in a manner faithful to the period. Fortunately I have a particular artist in mind for such historically accurate work.
Will be interesting to see what "faithful to the period" will be.
Because while I love the example image I used for how a Minoan dress looked like I personally don't think the breast were kept bare except for religious rituals.
But I'd welcome more historical pictures of the Minoan dress, especially in colour. It's just way more stylish than the Peplos or the Chiton.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Arfert said:
Etepete said:
Recca said:
Nej. Det är tuttar.

Ok, coolt. Tror att det är tveksamt om Minoerna var matriarkiskt styrda, tyvärr.
Ja, därom tvistar de lärda. De så kallade palatsen var troligen nån slags tempel. Och det förekom prästinnor som det verkar. Men även präster. Kanske människooffer. I alla fall ibland.
Här hittas en väldigt trevlig podcast av In Our Time, där den allvetande Melvyn Bragg med gäster guidar oss igenom den minoiska civilisationen och vad vi känner till om den. Vad var det Artur Evans hittade för 113 år sedan egentligen? (Programmet är som en snofsig, lite proffsigare version av filosofiska rummet, ungefär - torrt men intressant)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
w176 said:
Sexigt är bra, så länge man har sexighet för fler än vad hetrosexuella vita män. Eller vad hetro sexuella nän förväntas gilla.

Sexy for the ladies

Sexighet är inget problem, så länge det inte blir en obalans mellan de valmöjligheter för vad som erbjuds män och vad som erbjuds kvinnor. Så att kvinnor bara får välja mellan att vara sexiga, och män får välja mellan en massa andra uttrycksformer.

Men wear armour, Women wear sexy time lingerie
Nu har Claudias sexiga post sexiga bilder igen!
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
w176 said:
w176 said:
Sexigt är bra, så länge man har sexighet för fler än vad hetrosexuella vita män. Eller vad hetro sexuella nän förväntas gilla.

Sexy for the ladies

Sexighet är inget problem, så länge det inte blir en obalans mellan de valmöjligheter för vad som erbjuds män och vad som erbjuds kvinnor. Så att kvinnor bara får välja mellan att vara sexiga, och män får välja mellan en massa andra uttrycksformer.

Men wear armour, Women wear sexy time lingerie
Nu har Claudias sexiga post sexiga bilder igen!
Men din hade inga bilder jue...
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,464
Bunny said:
Här hittas en väldigt trevlig podcast av In Our Time, där den allvetande Melvyn Bragg med gäster guidar oss igenom den minoiska civilisationen och vad vi känner till om den. Vad var det Artur Evans hittade för 113 år sedan egentligen? (Programmet är som en snofsig, lite proffsigare version av filosofiska rummet, ungefär - torrt men intressant)
In Our Time är en av mina fyra veckoatliga podcasts - tillsammans med Thinking Allowed (också Radio4), Geopolitique: Le Debat (RFI) och förståss Språket (SR). Särskilt uppskattar jag dem med den verkligen allvetande Mary Beard.

P.s. 2011 - då har jag hört den.
 
Top