Nekromanti SEX

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Om man ska ha sex i ett rollspel hur gör man då och fins det några regler tex: slå en T20 för att få stånd man lyckas på 20- men om man har tagit anabola så får man -5 på försöken om det vore så hur många gånger per ''kväll''?? Och +och- för en agmmal illaluktande penisonär eller en riktigg snygging??
Vad tycker ni????

May the force be with me!!!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Hm, ja, det lät som en av de mest meningslösa frågor jag höt på länge, om du ursäktar. Måste man har regler för ALLT?
Det kan bli rätt absurt om man drar saken till sin spets:

Spelare: Men jag ÄR skitnödig.
SL: Ok. Du har FV7 på färdigheten skita.
(rullar tärningen)
SL: Aj, då. Fummel. Jag ska kika vad som händer på fummeltabellen.
Spelare: Neeej!

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jo.. Preics.. Problemet blir bara att dra fram t20*10^100 tärningen när man ska kolla om hon blir gravid.

Om denna frågan är seriös (som jag inte tror) så skulle jag föredra att inga tärningsslag görs. Kanske om det beror mkt på just det samlaget. Men det gör ju aldrig det..så näe.

mvh
/joakim kalcidis
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vad tycker ni????

Att frågan är fruktansvärt onödig. Precis som Daniel säger, varför försöka täcka alla situationer med regler? Skulle inte det bli rätt trist att fylla flera A4 med "färdigheter" som används i vardagslivet?

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Exakt.

Exakt. Om man använder färdighetsvärden för sådant så blir det väääldigt löjligt.. Om nu inte personen försöker förföra någon annan eller så..


Detta är ju bara ett plus dock, om man försöker spela en lite lustig kampanj.. Isåfall: Kör hårt!


Hmmmm, det var någon diger rollspels-sex-modul jag hittade på nätet.. Kan försöka leta upp den..


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Exakt.

Har för med att Hatten har några regler i Eon för just det på sin hemsida.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Exakt.

Låt mej se om jag fattat dethär korrekt nu alltså?... Finns det regler för hur sex ska gå till i rollspel? Behöver man verkligen regler för det?

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Måste man har regler för ALLT?</I>

Njäe, fast ibland behöver man regler för de mest oväntade grejor; hur många gånger brukar man inte se färdighetsbeskrivningar som slutar med "SL behöver normalt inte slå för det här, såvida inte handlingen utförs under extrema omständigheter". Kan väl gälla sex också - typ, försöka förföra (och tillfredsställa) drottning Vikåtnica av Blodland, för annars stoppar hon dig i den väldigt långsamma köttkvarnen därborta...

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Nej men

jag hittade reglerna på nätet de var skrivna på engelska till rollspelet Dungen and Dragons inte Eon.. <A HREF="http://www.lysator.liu.se/~johol/rpg/rpg.html" target="_new">http://www.lysator.liu.se/~johol/rpg/rpg.html</A>
skrattande läste jag igenom dom och D&D reglerna han hade skrivit för sprit sen såg jag att författaren till dessa mycket underhållande texter hade samma förnamn som jag har.. ( Han heter John gissa vad mitt för namn är )

Och jag skulle börja en kurs i Engelska B eller var det C.. *hmm* skit samma..
Så heltplötsligt fick jag en ide TÄNK om jag skulle för skoj och träning översätta dom till svenska !
ungefär just när jag hade satt mig ned vid datorn och börjat med arbetet slog det mig TÄNK om jag skulle anpassa dom till ett Svensk rollspelet EON DET vore en utmaning tänkte jag..
Och då jag har väldigt svårt att tacka nej till utmaningar så började jag skrivandet och när jag varklar så var det de regler jag hade skapat när jag översatta The Guide Creators text väldigt mycket annorlunda då jag hade varit tvungen att skriva om stora delar och ändra och hitta på egna lösningar för att den skulle passa in i Eon att jag hade gjort en helt NY text.

SÅ varför vart den skriven ?
Svar: hade inte något bättre för mig och när jag väl har börjat har jag ibland svårt att sluta..

Behövs dessa regler ?
Svar: Onej de är helt onödiga och man behöver inte alls använda sig av dom de är helt totalt onödiga men de kan vara roliga om du vill se hur uthållig din hjälte är i säng med tjejer...

Enda orsaken att jag inte skrev en modul om sprit och regler är för att Eon redan har utmärkta regler för sprit..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Knulla FV 16, Slåss FV 0 (make love, not war)

"Måste man har regler för ALLT?"
Nä. Man "måste" inget i rollspel. Själv råkar jag anse att regler i sig kan förhöja rollspelandet, men trenden inom hobbyn är tvärtom, och de är knappast idioter - vi har bara olika smak.

Om man kör med regler tycker jag snarast att man skall ha regler för det som är INTRESSANT i spelet. Finns inget som säger att man "måste" ha stridsregler i ett spel om det aldrig handlar om strid. Det går precis lika bra att improviser som att skita om spelet _inte handlar om det_.

På rpg.net har det surrats om ett såpopera-rollspel ett bra tag nu. Om det skulle spelas av en regelspelare typ mig (nä, vi spelar inte bara hack'n'slash, ivriga fördomar till trots) skulle jag definitivt vilja ha en regel för hur sexig man är (och hur bra man kan leverera vad man lovar). Regler för strid är däremot onödiga. Strid skulle ju kunna resultera i att någon dör, och det kan man naturligtvis ändå bara om en Tittarsiffror sjunker under 0, så allt sånt improviserar SL...

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Rolemaster Companion ...

... hade regler för vad som hände efter eventuellt sex. Inklusive tabeller för kvinnans fertilitet (för alla olika folkslag/raser), hur många barn graviditeten resulterar i, om något går på tok under havandeskapet, om något går på tok under förlossningen, samt om barnet dör innan det uppnått vuxen ålder.

Då (mitten av åttiotalet) tyckte jag bara att reglerna var onödiga. Idag tycker jag att de är rent ut sagt osmakliga.

Jag menar, tänk er själva vilka oerhörda trauman som kan uppstå när den intet ont anande spelledaren säger till spelaren som nyligen drabbats (eller vars flickvän nyligen drabbats) av missfall: »Tyvärr, men din rollpersons barn är dödfött».

Enligt samma princip skulle jag aldrig inkludera våldtäkt i ett spel jag leder.

/Dante
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag föredrar den amerikanska modellen ...

... känd från diverse tv-serier och filmer: Pojke och flicka pussas och kramas (fade out) ... (fade in) Pojke och flicka ligger under sedesamt uppdraget täcke, lätt svettiga, och ser lyckliga ut. (När de sedan kliver ur sängen har de givetvis underkläder på sig.)

/Dante
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Sweet mother of Jesus! Jag hoppas verkligen att det här brevet var ett skämt. Vet du inte hur man har sex! Om någon har sex i ett rollspel då lyckas man om inte spelledaren säger något annat. Det enda krångliga i sex är väll för killen att hålla ut lika länge som tjejen men när man spelar en heroisk hjälte så borde dett ju inte vara något problem. Då skall man nog kunna underhålla både två och tre tjejer samtidigt.
Men ärligt alltså. Det här var ett skämt eller hur?

Shadow -2001 (I am like a shadow. Silent, and deadly)
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Medhåll

Pojke och flicka pussas och kramas (fade out) ... (fade in) Pojke och flicka ligger under sedesamt uppdraget täcke, lätt svettiga, och ser lyckliga ut.

Medhåll. Jag tycker inte att man behöver något mer. Kärlek, sex och graviditet är saker som jag personligen ser som SL:s ansvarsområde* och ska ses som medel att bygga en bra och underhållande historia för spelarna.

*Missförstå mig inte nu!

Ridijeck
en ganska sedlig typ
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Doggy Stile !!

Jomen, det är väll att improvisera lite... Anars så kan man väll ta det sunda förnuftet och göra vad som krävs.
Sen så finns det säkert både den ena och andra avikelsen...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Det värkade som om många va intreserade... Men ingen kunde svara på mina frågor. Men jag har löst problemet... Man få slå för brottning. Och om det misslyckas så... Men staken(inte min!!!) e det fortfarande lite problem med.


May the force be with me!!!
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
SVENIL ROCKS!!

appropå sex o svenil så påminns jag om när jag och mina aningen oerfarna karmater, dom pajade äventyret redan precis i början.. men men är en av dom rötägg så är en av dom rötägg. men det tog inte slut där det hela drog iväg på en psykiskt störd resa in i kidnappningens och pensionärs våldtäktens värld... men de spelade faktiskt ut sina roller väldigt bra ändå och trots att jag var SL så: JAG HAR ALDRIG HAFT SÅ ROLIGT SOM DÅ VAD DET GÄLLER ROLLSPEL!!! HAHAHAHAHAHHAA!!!! SVENIL ROCKS!!!!!!!!!! om ni är nyfikna på hur det slutade så sitter rötägget i fängelse och avtjänar 12 års fängelse straff och hårdrockaren sluten mental vård på obestämd tid.. och punkaren lämnades själv efter 1 veckas sjukhusvistelse (det beror inte på att han av kåthet tappade greppet om en fönster karm och föll 5m rakt ner i backen (dom spelade in porrfilm förstår du))

First i was blind, now i can see.
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Om man nu nödvändigtvis behöver regler för SEX så kan man väl skapa en färdighet som heter SEX vilket motsvarar hur erfaren personen är på området. Använd sedan FYS för att se hur länge man håller ut modifierat av FV i SEX på nått sätt.
MEN låter lite väl regelfanatiskt att ha regler för detta men gillar man det så varsegod en idé.
 
Top