Nekromanti sex

G

Guest

Guest
hej!!!!!!!!!!

jag skulle vilja ha hjälp med ideer om ett rollspel.

jag behöver ideer om namn på spelet, magiskolor, yrken, yrkesfärdigheter m.m.

OBS! seriöst
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Snälla...

Klassiskt sätt att få folk att kolla, tycker jag. ("Det är inget fel på sex. Hade inte varit för sex, hade ingen av oss varit här, och med 'här' menar jag förstås Internet" källa glömd)

Vad som irriterar mig gränslöst (och vill han ha hjälp från mig får han sluta irritera mig) är att vi inte vet ett smack om rollspelet, annat än att det förekommer magi.

Vad _handlar_ fanskapet om, om jag får fråga?

Nightowl

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
irritationsmoment

Måste du skriva ditt inlägg på varenda forum på hela internet???

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
FEL

När man kollar hans inlägg i rätt forum ja då står det "sex" som rubrik. Ojoj, så fel det kan bli.

Ifortsättningen så kan du väl nöja dig med att lägga samma inlägg i bara några få (ett rättplacerat kanske) av forumen här. Blir lite jobbigt i längden annars.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Snälla...

han har faktiskt bifogat ett dokument på ett annat inlägg... på DoD forumet var det nog, det verkar ha ett bra mycket mer genomtänkt system än vad mitt första rollspel hade, det hade inga regler alls egentligen... man slog bara 3t6 hela tiden och var det lagom högt enligt SL så klarade man det... men så var man ju 10 år gammal också...
hursom helst, Donnies dokument är kul läsning för alla som försökt göra ett rollspel nån gång

Så de så!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Snälla...

<I>Det är inget fel på sex. Hade inte varit för sex, hade ingen av oss varit här, och med 'här' menar jag förstås Internet</I>

Jag vet inte om det är den ursprungliga källan, men jag vill minnas att citatet gick att läsa i ditt amerikanska "varför tjejer inte spelar rollspel"-kåseri, då naturligtvis på engelska.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Världen?

"han har faktiskt bifogat ett dokument på ett annat inlägg... på DoD forumet var det nog"

- Han har skickat inlägg över halva forumet..

"det verkar ha ett bra mycket mer genomtänkt system än vad mitt första rollspel hade"

- Hoho, elit! Ett halvt regelsystem! Men var är världsbeskrivningen? Troll, gobliner etc. men hur ser det ut?

"man slog bara 3t6 hela tiden och var det lagom högt enligt SL så klarade man det..."

- När vi lirade (runt 10 år gamla) hade vi bara en tärning. Dammit! Ni var mer avancerade än oss. /images/icons/frown.gif
Fast vi hade ju ett underbart avancerat rutnätssystem och supercoola vapenaffärer i var och vartannat hörn tillsammans med en unik metaplot om elaka gäng som till varje pris skulle förinta varandra på en ökenplanet vars urinvånare bestod av elaka sandmaskar som kunde komma upp ur jorden för att snaska på RP ibland.. Brist på fantasi var det inte.. /images/icons/wink.gif

//MiDNiGHT.


 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Snälla...

Och om du tittar ovan ser du att jag redan upptäckt det och laddat ned dokumentet... Jag har inte hunnit titta på det noggrannt än; förutom de sedvanliga fd. svensklärarattackerna är det enda som stört mig hittills att dvärgar inte får bli karatemästare.
(Jag är en fruktansvärt småborgerlig och laglydig person, men såfort ett rollspel säger att man inte får kombinera två bakgrunder får jag per automagik en massa koola idéer som kräver de kombinationerna. Jag vill _fortfarande_ spela en minotaurpirat eller en kentaurmystiker i Gondica, t.ex.)

:-D
Nightowl, som undrar om man inte kunde ta namnet på världen som namn på spelet?

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Snälla...

That's it! Tack! Fast jag kommer inte ihåg vad karln heter...
Jag tycker dock om citatet - men så har jag ju en cynisk, elak jävel i mitt bröst också. Alla är ju inte som vi, som bara surfar för att gräla med varandra på rollspel.nu! :-D

Nightowl, tur att Dnalor har bättre minne än honom...

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Snälla...

Hörddu, vilken bra idé! Det kan jag ta på mig att göra! ;-)

För att inte förvandla detta till ett chatforum måste jag tillägga en seriös kommentar: Det var inte en så dum idé, kanske - förutom att han inte bifogade något dokk med _just_ den posten som han kunde förvänta sig att folk skulle svara på. :)

Nightowl

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Snälla...

<I>Jag har inte hunnit titta på det noggrannt än; förutom de sedvanliga fd. svensklärarattackerna</I>...

Jotack - "trollen bor i skitna grottor" (är det <I>så</I> grottor kommer till?) och "orcher har grönhyad hudfärg"...
Kanske inte så bra recension för dokumentet, men det var klart värt att spara på ren humorfaktor. (-:

--
Åke
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Snälla...

jaha... förlåt på mej då...

Jag blev mest glad över att orcher äntligen kan dra på sig kappan och struthatten och börja kasta eldklot på folk, det ligger ju helt i linjer med klassisk orchisk subtilitet!

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Förtydligande (fruktansvärt OT)...

LUCY LAWLESS!!!??? Uaäk! Hon är ju den osexigaste kvinnan på den här sidan... öh, Vintergatan.

Nightowl, som faktiskt har SMAK, vettu... ;-)

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Förtydligande (fruktansvärt OT)...

"LUCY LAWLESS!!!??? Uaäk! Hon är ju den osexigaste kvinnan på den här sidan... öh, Vintergatan."

Seconded. Ju. /images/icons/smile.gif IMHO är hon den kvinnliga versionen av Arne Ankas kusin Masen...

--
Björn


"When a warrior's fallen,
with a war-maid he'll fly
to the halls of the fallen
upon the northern sky."
//Morifade - A Northern Rhyme
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
2.39 AM/Win$$$$!!!!

Hade just en dröm om att det fanns en tråd på forumet om hur viktigt det var att ha med sig kondomer på konvent. Väldigt få inlägg gick dock ut på att de skulle användas på "vanligt" sätt.

Nu kanske inte detta har med killens rollspel att göra, men vi vet ju fortfarande inte om han vill ha något om sex till det.

Jaja...
Pingvinen (som har smak för allt möjligt, inklusive Lucy Lawless)

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
"killens rollspel"?

Nu vet jag ju i o f s inte om Donnie är .........
. .
. .
. .
. .
. .
. .
..,
lite dumt att anta kanske. Men han har inte protesterat än.
Oswald

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 
Top