Nekromanti Sex-regler

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Vad kör ni med som sex-regler? Vad slår man emot för att bli med barn etc. Finns det någon EON-standard eller kör alla friform? Blev intresserad efter att ha läst om Moderns Lilja i Gudarnas Kamp...

Tänk vilka oändliga rollspelsmöjligheter sex erbjuder...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vad slår man emot för att bli med barn etc."

Det finns regler för att få barn i Riddaren. Regler för övriga mer nöjesinriktad sänghalmsakrobatik tror jag inte finns. Eller snarare, hoppas jag.


Storuggla, marulken är en ful fisk
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Använder man sökfunktionen kommer man tyvärr hitta försök att göra regelbögeri (pun intended) av hela sexakten. Det finns något i grundreglerna om impregneringsrisk/chans också - det finns även besvärjelser som påverkar detta.

Mvh / Phelan
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Om inte annat kan man leta upp rollspelet F.A.T.A.L på nätet och få svaret på frågan vad som händer om man blandar sexuell frustration med regelbögeri och en oförmåga att förstå sig på mänskligt samliv *ryser*.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Hehe nä slag mot färdigheten Sex blir väl kanske inte så kul... Får väl ta och skaffa Riddaren då. Tackar!
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Två formler:

Ekivokus magnifika monolit

Filippas ohejdade kättja"


Jag ställer mig iofs något skeptisk till att dessa är alla formler på ämnet som skapats i Mundana. Mänskligheten har ju som bekant en ohelig fascination för ämnet. :gremtongue:

Dessutom, med tanke på att undertecknads rollperson är en pubertal tonåring med förkärlek för sinnesmagi, lär tillskottet inom kort öka betänkligt... :gremblush:

//Björn
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag ska nog kika på det... Om än bara för att jämföra det med hentai-parodin Big Breasts, Small Waist. :gremlaugh:

/Joel - gör en djuplodning av rollspelsträsket
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Khakras Kama Sutra [LS]

Glöm heller inte bort den mystiska skriften 'Khakras Kama Sutra', i vilket Khakra förmedlar kontroversiella personlighetspsykologiska sanningar och suspekta besvärjelser till mänskligheten, däribland de gåtfulla 'Khakras osynliga finger' och 'Khakras illuminerande grodperspektiv'. :gremwink:

Och så lite regelmekanik:

Khakras Kama Sutra
Författare: Khakra
Språk: Thalaskiska (thalaskisk skrift)
Läsbarhet: Svår (Ob4T6)
Förkunskaper: Alstra Biotropi/Psykotropi, Besvärjelse, Transformering, Teoretisk Magi 10
Kunskapsinnehåll: Formaliserade besvärjelser, Teoretisk Magi 13, Anatomi 10, Förföra 10
Tillgänglighet: Obskyr (Ob6T6)

- Ymir, som faktiskt lät Eleas rollperson komma över den boken på fullt allvar. Också drakar kan prångla ut suspekt litteratur...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Sexregler

Att sex erbjuder oändliga rollspelsmöjligheter är jag fullt medveten om :gremwink:

...men jag tycker sällan det blir regelmekaniskt aktuellt. Ofta vill jag ha något regeltekniskt för att avgöra om kvinnan blir befruktad eller ej, dock, men tycker Eons regler är rejält bristfälliga på den punkten. Jag vill gärna kunna slå för enskilda samlag, så jag gör helt enkelt så att jag uppskattar, eller i sällsynta fall rentav håller reda på, om kvinnan är i rätt period av sin menscykel; i sådana fall slår jag en T100. Hur mycket som krävs för att befruktning ska inträffa beror lite på parternas fertilitet (allmänt hur deras hälsa är), och varierar mellan 95 och 99,5. Inte vidare sannolikt att det blir något barn förrän efter lång tids umgänge, alltså, men jag har för mig att jag kollade upp sannolikheten i en läkarbok en gång för länge sedan. Är det någon som har bättre koll får de gärna upplysa mig om det, emellertid.

- Ymir, som har trovärdighetsnojja, och tycker att Pendragons rollperson gott kan bli pappa förr eller senare...
 

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Re: Sexregler

Jag tror det stämmer hyffsat. Sedan beror det på var i cykeln hon är också och ålder. Jag kan klämma till med fler variabler, men i min smak blir det lite väl avancerat :gremsmile:
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Sexregler

Heheh, det var skoj. Eller... var du seriös i ditt inlägg??

(Vet inte om Ymir driver med de som vill ha regler för allt, eller om han själv tillhör den skaran!?)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Jodå...

Jag var fullkomligt seriös. Tycker det är trevligt att kunna överlåta åt slumpen huruvida någon blir havande eller ej - det blir roligare så, och har inget alls med att jag vill ha regler för allt att göra. Men jag uppskattar när regelsystem täcker det allra mesta, såsom Eons gör. Det är lättare att strunta i befintliga regler än att hitta på nya, åtminstone.

- Ymir, gillar att kunna använda regler för mer vardagliga ting, om så bara för skojs skull, när lusten faller på.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Jodå...

Tycker det är trevligt att kunna överlåta åt slumpen huruvida någon blir havande eller ej - det blir roligare så, och har inget alls med att jag vill ha regler för allt att göra.
Dessutom är det ganska allvarligt om någon blir gravid. Är det en rollperson påverkar det ju seriöst hennes förmåga att äventyra, t.ex., och är det en SLP man gjort på tjocken tillkommer ju ändå den sociala och psykologiska biten.

Man brukar ju inte bara höfta om rollpersoner dör eller inte om någon saftar till dem, så om man vill att de skall kunna bli/göra folk gravida är det väl bra med en regel?

Erik
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Sexregler

Jag vill helst ha regler för så mycket som möjligt. Visst kan man höfta det mesta, men jag vill inte vara tvungen att göra det. Ibland vill man kunna vara lat och slå på en tabell.

/Joel - höftande regelfetischist
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
F.A.T.A.L (OT)

Urk... tämligen bisarrt.

Det är tydligen mer perverst för någon att njuta av smärta än att urinera på någon enligt det här systemet...

Dessutom är tydligen ca 5% av allmogen prostituerade, och inte mindre än 2,5% av adeln(!) i detta påstått ultrarealistiska spel.

Hur fanken man kan kombinera ordet "realistiskt" med ett levelsystem övergår dock mitt blygsamma förstånd.

/Joel - lätt illamående och önskandes att han lyssnade på varningarna...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: F.A.T.A.L (OT)

Jag hade grävt djupare, men jag vara rädd att jag då för alltid skulle känna mig smutsig...

/Joel - bränner sina kläder och kryper ihop i fosterställning i duschen
 
Top