Nekromanti Settings?

Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Har du bara läst serierna, eller har du läst böckerna också?
Byter du din, minst sagt... irriterande, i brist på bättre ord, -avatar så kanske jag svarar på denna fråga :p (Men nej bara läst serierna)

Och tja, smaken är ju som baken, ville jag spela urfantasy, som -jag- ser den så skulle det nog bli Midgård som setting endå. Men som annars nämt håller jag mig nog till WFRP och Forgotten Realms om man vill ha nått vackrare än WFRP.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Haha! Snart kommer Rob Liefields förvridna anatomi att ha eroderat din hjärna!

Men allvarligt talat, Robert E Howards böcker från trettiotalet är fantasyklassiker man bör ha läst, om man nu är intresserad av att läsa fantasyklassiker. :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Conan är förvisso av det skitiga slaget, i WFRP-stil, snarare än glassiga FR. Inget är förstås så skitigt som WFRP, men Conan-världen är inte vacker, no sir.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Mnja, nu minsann! Jag påstod alldrig att Conan inte var smutsig, för det vet jag att den är. Men inte like skönt smutsig som Ye Olde Worlde på något sätt! Som sagt, det är ju en smaksak och mycket ligger ju i vad man lärde sig älska först. Jag menar, det spelar ingen roll vilka spel som kommer, The Secret of Monkey Island kommer alltid förbli det bästa spelet i vår världs historia.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
själv tycker jag snarare att Conans värld är HÅRD snarare än smutsig som warhammervärlden, som är skitig, pestsmittad senmedeltid. I Conanböckerna känns folk inte lika loppbitna och ha lika dålig hygien som i Warhammer, om man säger så. Däremot är det som sagt en hårdkokt värld, inget för den svage.
 
G

Guest

Guest
I Conans värld finns det sannerligen plats allt det skitiga, loppbitna och pestsmittade... För att se det ur Howards perspektiv så är det just vad "Civilisationen" är...

Kolla in Shadizar - City of Wickedness. Den staden är inte bara dekadent och perverterad utan även riktigt skitig...

Men jag mste väl hålla med att HÅRD är mer honörsordet för Hyboria än Skitig :)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Eftersom vi inte använder D&D-reglerna är konverteringen till 3.5 inte användbar för oss. I övrigt har jag inte kollat på siten; det är inte jag som är SL, utan walium, och jag tror att han har fullt tillräckligt med idéer. Men visst, jag ska se till att ta en bättre koll där någon dag. :gremsmile:


/Dimfrost
 
Top