Föredrar nog Solomon Kane/religionskrigen framför Karoliner/Stora Nordiska kriget som epok. Brokigare och äventyrligare settingBallt. Det här liknar något jag funderat på själv som kampanj många gånger. Något i stil med Solomon Kane i nordiskt 1600-tal. Trekantiga hattar, värjor, musköter, troll och varulvar och mörka vinterskogar. Och man behöver inte ha lika stor koll på hur Paris eller andra metropoler så ut på kontinenten under tidseran, då det räcker med att hålla sig lokalt.
Jodå eran som helhet är intressant. Men jag tycket det är något mysigt med när det känns lite lokalt. Platser man känner och besökt osv.Föredrar nog Solomon Kane/religionskrigen framför Karoliner/Stora Nordiska kriget som epok. Brokigare och äventyrligare setting
Jodå eran som helhet är intressant. Men jag tycket det är något mysigt med när det känns lite lokalt. Platser man känner och besökt osv.
Björn Holm har skrivit flera sådana äventyrsböcker om Stefan Löfving, spion åt Karl XII.Altså, det finns en del intressanta grejer man kan göra med tidseran sent 1600 tal/tidigt 1700 tal.
En spionkampanj under stora nordiska kriget skulle vara väldigt intressant att spela (med eller utan övernaturliga element)
Näääää....Karoliner och troll, det låter som Krutrök och sägner!
Ligger i läslistan! Var lite dem jag tänkte på när jag skrevBjörn Holm har skrivit flera sådana äventyrsböcker om Stefan Löfving, spion åt Karl XII.
Näääää....
Krutrök och sägner utspelar väl sig kring finska kriget, typ 100 år efter karolinerna?
Eller minns jag helt fel nu?
ett klassiskt bordsrollspel som utspelar sig under de omvälvande under tidigt 1800-tal då Napoleonkrigen som härjade Europa svepte in över Sverige
Näääää....
Krutrök och sägner utspelar väl sig kring finska kriget, typ 100 år efter karolinerna?
Väldigt många 404 i den länken tyvärr, finns PDF el dyl?Karoliner och troll, det låter som Krutrök och sägner!
Skidlöparorden i Chock Åter från graven grundades av svenska militärer på 1600-talet.
I modulen Basker Blå.Kul! Finns mer info nånstans?
Öh, ja så var det ju!Näääää....
Nej, jag var lite förvånad över att sidan ens gick att komma åt. Jag har den hemma i fysisk variant, men jag tror inte att spelet blev så spritt.Väldigt många 404 i den länken tyvärr, finns PDF el dyl?