Nekromanti Serietips

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Hej, ville bara tipsa alla westerndiggare att DC/Vertigo nu ger ut två fyradelars miniserier med westerntema: El Diablo av Brian Azzarello och Weird Western Tales (en antologiserie författad av bl a Dave Gibbons, Paul Pope och Greg Rucka). Båda har visserligen ett lite ockult/övernaturligt tema, men det är ändå goa westernserier av bra författare...finns säkert att få tag på i en välsorterad seriebutik nära dig!

mvh
Örnie
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
När jag ändå är igång så kan man ju också påminna om att DC/Vertigo också har givit ut två album om den fule och hårde gunslingern Jonah Hex, båda författade av westernentusiasten Joe R Lansdale (en av redaktörerna för den omtalade cowpunk-antologin Razored Saddles som kom ut i början av 90-talet).

Albumen heter Two-gun Mojo och Riders of the Worm and Such, och har även de en lite ockult/övernaturlig prägel - vilket inte hindrar att det är skitbra westernfeeling, helt enkelt.

mvh
Örnie
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Lucky Luke

Är min favorit i vilda västern....
Möjligen det avsnittet av Preatcher då de förklarar "Saint of Killers" bakgrund.. Jag ryser han är fan mitt värre än värst..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 
Top